בהמלצת אביב כוכבי והרצי הלוי: אלוף אמיר ברעם הוא סגן הרמטכ"ל

בני גנץ מינה את אלוף אמיר ברעם לתפקיד סגן ראש המטה הכללי, זאת בהמלצת הרמטכ"ל היוצא והרמטכ"ל המיועד: "מדובר בקצין איכותי, יסודי, בעל ניסיון מבצעי נרחב" | מתפקידיו האחרונים: מפקד פיקוד הצפון, מפקד הגיס הצפוני ומפקד המכללות הצבאיות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/10/22 18:55 כט בתשרי התשפג

בהמלצת אביב כוכבי והרצי הלוי: אלוף אמיר ברעם הוא סגן הרמטכ"ל
גנץ וברעם בפגישתם, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, החליט היום (ב') למנות את אלוף אמיר ברעם לסגן ראש המטה הכללי, זאת בהמלצת הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי והרמטכ"ל המיועד, אלוף הרצי הלוי. אתמול אושר מינוי של הלוי לתפקיד הרמטכ"ל.

"הוביל בשנים האחרונות תהליכים משמעותיים ומוצלחים בגזרה הצפונית"

גנץ נפגש היום עם ברעם, סגן הרמטכ"ל הנכנס, ובסיום פגישתם אמר כי "למדינת ישראל וצה"ל אתגרים ביטחוניים משמעותיים, הדורשים קידום של בניין הכוח, רציפות פיקודית בצה"ל, וניהול נכון של כוח האדם ומשאבי הביטחון. לכן, החלטתי לקבל את המלצתם של הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ואלוף הרצי הלוי, הרמטכ"ל המיועד, ולמנות את אלוף אמיר ברעם לסגן הרמטכ"ל הבא".

גנץ החמיא לברעם: "האלוף ברעם, אותו אני מכיר עשרות שנים, הוא קצין איכותי, יסודי, בעל ניסיון מבצעי נרחב. הוא הוביל בשנים האחרונות תהליכים משמעותיים ומוצלחים בגזרה הצפונית, ויש לו את כל התכונות הנדרשות לעמוד במשימה ולכהן כסגן הרמטכ"ל. אני מבקש לאחל לו בהצלחה רבה".

אלוף אמיר ברעם |

אלוף אמיר ברעם | צילום: דובר צה"ל

נזכיר כי אתמול, במהלך ישיבת הממשלה אושר מינויו של אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. "עוד יהיה זמן לפרידה מהרמטכ"ל היוצא רב אלוף אביב כוכבי, אבל הוא יחתום בינואר פרק מפואר בספר החיים הזה", אמר אתמול לפיד. "אי אפשר בלי לציין את תרומתו האדירה לביטחון ישראל, לאיכותו של צה"ל, ולעוצמתה של המדינה. בשם כל ממשלת ישראל, אנחנו מאחלים בהצלחה לאלוף – עוד מעט רב אלוף - הרצי הלוי"

לפיד בישיבת הממשלה אתמול: