כוכבי עוקץ את גלאון: "חיילי צה"ל יפעילו את נשקם בכל מצב נדרש"

ראש המטה הכללי נאם בטקס ההתייחדות השנתי לזכר נופלי חטיבת גולני, ורמז בדבריו לביקורת אותה השמיעה יו"ר מרצ: "חיילי צה"ל פועלים באופן מקצועי וערכי, והם יפגעו בכל מי שיסכן את אזרחי ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/10/22 11:12 כד בתשרי התשפג

כוכבי עוקץ את גלאון: "חיילי צה"ל יפעילו את נשקם בכל מצב נדרש"
כוכבי בטקס אמש, צילום: דובר צה"ל

"שר הביטחון צריך לרסן ולמתן את חיילי צה"ל, יש עלייה מטורפת במספר הפלשתינים שנהרגו. אני חושבת שיש התרופפות כזו בנסיבות מסוימות כשיש גם הקלות בהוראות הפתיחה באש", אמרה במוצאי השבת יו"ר מרצ זהבה גלאון. בטקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 1,482 חללי חטיבת גולני שהתקיים אתמול, השיב הרמטכ"ל אביב כוכבי לטענות.

"משפחות רבות הסבו לשולחן החג בזכות הפעילות המבצעית"

הרמטכ"ל הקדים ואמר: "צה"ל מנהל ביהודה ושומרון מערכה, מבצע 'שובר גלים' מתנהל מזה כחצי שנה ובמהלכו נעצרו כ-1,500 מחבלים טרוריסטים פלשתיניים, נהרגו עשרות רבות של מחבלים והחשוב מכל – מאות פיגועים נמענו".

כוכבי השיב לדבריה של גלאון במרומז: "חיילי צה"ל פועלים באופן מקצועי וערכי, והם יפעילו את נשקם בכל מצב שזה נדרש למילוי המשימה, יפגעו בכל מי שיסכן את אזרחי ישראל, וינצרו את השימוש בנשק במקום שאין צורך ואין סכנה.

לסיום הוא אמר: "משפחות רבות הסבו לאחרונה לשולחן החג, והן לא ידעו, גם אנחנו לא, שבזכות הפעילות המבצעית הן בטוחות, ומאושרות. משפחות יקרות, אתן וקרוביכן שנפלו מהווים חלק מחיי. קיבלתי מהם ומכן רבות, אבל המדינה קיבלה הרבה יותר. אני מצדיע לנופלים ומצדיע לכן, אני עושה זאת בפעם האחרונה במדים, אבל אמשיך להצדיע להן ולכן כל חיי".

צפו בטקס ההתייחדות לזכר חללי חטיבת גולני:

גנץ: "אף אחד לא מאשר ירי המנוגד לטוהר הנשק"

שר הביטחון גנץ השיב במוצאי השבת לדבריה של יו"ר מרצ: "אנחנו נמצאים במצב רגיש ביטחונית, שמצריך אחריות גם מנבחרי הציבור בהתבטאויותיהם - כך בנושא נהלי הפתיחה באש, הנקבעים אך ורק על ידי הרמטכ"ל והמפקדים וללא כל מעורבות פוליטית", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

לדבריו, הדרך בה פועל הדרג המדיני היא הנכונה. "אף אחד לא קושר את ידי הלוחמים, ואף אחד לא מאשר ירי המנוגד לטוהר הנשק. מול מציאות מורכבת בשטח - יש למפקדי וחיילי צה״ל ולכלל כוחות הביטחון גיבוי מלא לבצע את משימתם ולספק ביטחון לאזרחי ישראל בנחישות ובמקצועיות".