נסראללה תומך בהסכם הימי: "האויב מפחד ממלחמה יותר מחזבאללה"

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה נשא דברים בערוץ המקורב לארגונו, "אל-מאידין", ואמר כי מי שצריך לאשר את ההסכם עם ישראל, הוא נשיא לבנון: "אנחנו ממתינים לעמדה הרשמית של הנשיא שלנו, וגם מחכים לעמדה רשמית מממשלת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/10/22 22:33 טז בתשרי התשפג

נסראללה תומך בהסכם הימי: "האויב מפחד ממלחמה יותר מחזבאללה"
נסראללה, הערב, צילום: צילום מסך

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (ג') בערוץ "אל-מאידין" המקורב לארגון הטרור, והתייחס להסכם הגז והגבול הימי, עליו בישרו הבוקר ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא לבנון מישל עאון. מוקדם יותר, גורמים המעורים במש ומתן מסרו כי במקביל לנוסח ההסכם, ישראל תקבל מהממשל האמריקאי מכתב ערבויות המבהיר כי "ארצות הברית מחויבת לזכויותיה הביטחוניות והכלכליות של ישראל בתרחיש בו חיזבאללה או גורם אחר יחליט לאתגר את ההסכם שנחתם". 

"המשא ומתן בימים האחרונים היה קשה"

"אנו עומדים בפני שעות מכריעות בסוגיית תיחום הגבול והפקת נפט וגז" פתח נסראללה. "לא אני צריך לצאת ולהגיד שלבנון החליטה על נוסח כזה או אחר אלא הנשיא שלנו הוא הגורם הרלוונטי המחליט. אנחנו ממתינים לעמדה הרשמית של הנשיא שלנו, וגם מחכים לעמדה רשמית מממשלת ישראל".

"אנחנו ממתינים לעמדות הרשמיות, ויותר מכך אני אומר לכם, כשהמשלחות ילכו לחתום אחרי שתהיה הסכמה על חתימה על ההסכם, רק אז נוכל לומר שיש הסכם". בהמשך אמר כי "המו"מ בימים האחרונים היה קשה, וכאשר נשיא לבנון יבשר את עמדתו התומכת בהסכם, ההתנגדות תראה בכך כעניין שהושלם".

נסראללה קרא ללוחמי ארגון הטרור "לשמור על ערנות עד שנראה שהכל סגור. האויב מפחד ממלחמה יותר מההתנגדות".

מזכ"ל חיזבאללה הדגיש כי "עבורנו בהתנגדות, הים שלנו משתרע עד עזה", והצביע על כך ש"כאשר פלשתין תשוחרר, לא נחלוק על אחינו הפלשתינים על גבולותינו הימיים".

דבריו של נסראללה הערב: