רב מירושלים ועובד סוציאלי מגוש עציון: אלו חמשת האזרחים שיקבלו עיטור מהמפכ"ל

קובי שבתאי והנשיא הרצוג יחלקו 70 עיטורים וצל"שים לשוטרים, ביניהם גם לחמישה אזרחים שגילו אומץ מיוחד וסייעו להציל חיים | המפכ"ל: "גאה שיש בין מקבלי הפרס גם חמישה אזרחים שפעלו לצד וביחד עם כוחות המשטרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 09:46 טז באלול התשפב

רב מירושלים ועובד סוציאלי מגוש עציון: אלו חמשת האזרחים שיקבלו עיטור מהמפכ"ל
זירת פיגוע. ארכיון, צילום: Flash90

במדינת ישראל, על המציאות המורכבת שבה, כל אזרח יכול להפוך בן רגע לגיבור. כוחות הביטחון הם הכתובת הראשונה לפעולות כאלה, אבל במקרים מסוימים גם האזרח בשטח, בפעולה נכונה, יכולה להציל חיים. מחבלים המנסים לפגוע בישראלים מסתובבים בינינו, ותושייה אזרחית היא מצרך נדרש. בעוד כחודשיים יתקיים טקס במכללה לשוטרים בבית שמש, בו יוענקו 70 עיטורים וצל"שים לשוטרים על פעילות יוצאת דופן להצלת חיים.

בטקס יעניקו המפכ"ל קובי שבתאי ונשיא המדינה יצחק הרצוג עיטורים גם לחמישה אזרחים שגילו אומץ מיוחד וסייעו להציל חיים. המפכ"ל התקשר באופן אישי ובישר למעוטרים על ההחלטה: "אני גאה שיש בין מקבלי הפרס גם חמישה אזרחים שפעלו לצד וביחד עם כוחות המשטרה במטרה להציל חיים. אם בתגובה מהירה שהובילה לחיסול מחבלים בבאר שבע, בירושלים וביהודה ושומרון, ואם באומץ ותושייה בהצלת ילד מתוך בית בוער".

רב מרושלים

אחד ממקבלי העיטור הוא רב מירושלים שביקש להישאר בעילום שם. הוא ניטרל מחבל בן 16 ממזרח ירושלים שהתנפל על שני לוחמי מג"ב ברחוב שער הגיא בעיר. הרב, שעבר שם במקרה, הבחין במחבל החמוש בסכין מסתער על החיילים וניטרל אותו בירי זהיר בכדי לא לפגוע בחיילת.

עובד סוציאלי מגוש עציון

מקבל העיטור השני הוא עובד סוציאלי מגוש עציון, שנטרל מחבל באוטובוס במרץ 2022. המחבל החל לדקור במברג את אחד הנוסעים, ונוטרל על ידי התושב

תושב הר חברון ונהג אוטובוס

שני העיטורים הבאים ילכו לשני אזרחים שבלעדיהם תוצאות הפיגוע הקשה בבאר שבע לפני כחצי שנה היו חמורות יותר. תושב הר חברון ונהג האוטובוס ארתור חיימוב, ירו במחבל ונטרלו אותו. כזכור, נשקו של תושב הר חברון הוחרם והוחזר רק לאחר ביקורת ציבורית.

הציל ילד מדירה בוערת

העיטור האחרון ילך לאדיר בסינו, אזרח שהציל יחד עם שוטר את חייו של ילד בן 12 שנלכד בדירה בוערת בבניין בראשון לציון. בסינו עלה עם השוטר לגג הבניין, זרקוחבל לעבר הילד והורה לו לקשור אותו סביב המותניים. הם משכו אותו לגג וכך ניצלו חייו.