פיגוע בגוש עציון: מחבל דקר יהודי באוטובוס וחוסל על ידי אזרח

כוחות חירום והצלה הגיעו לצומת נווה דניאל שבגוש עציון בעקבות דיווח על מחבל שביצע פיגוע דקירה באוטובוס. שלושה פצועי חרדה במקום, גבר בן 28 פונה לבית החולים במצב בינוני | המחבל חוסל על ידי אזרח שנסע באוטובוס

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/03/22 09:20 כח באדר ב'

פיגוע בגוש עציון: מחבל דקר יהודי באוטובוס וחוסל על ידי אזרח
פיגוע בגוש עציון, צילום: דוברות איחוד הצלה

הטרור הערבי ממשיך להכות. בשעה 09:11 הבוקר (ה') התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב ירושלים על גבר שנדקר בצומת נווה דניאל שבגוש עציון. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו לבית חולים שערי צדק גבר בן 28 בהכרה עם פצע דקירה. אזרח שהיה על האוטובוס חיסל את המחבל הפלשתיני בעזרת נשקו האישי.

משערי צדק נמסר כי אל יחידת הטראומה במרכז הרפואי פונה פצוע מפיגוע הדקירה בגוש עציון במצב קשה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הפצוע עבר הערכה וייצוב ראשוני ביחידת הטראומה והועבר לחדר ניתוח.

חובש מד"א ליאור שאשא, סיפר כי הפצוע ישב בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצע דקירה בגופו. "סיפרו לנו שהוא נדקר במהלך הנסיעה בסמוך לנווה דניאל. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא בהכרה ובמצב יציב שם הורדם והונשם".

ד"ר אלון רפאל רופא מתנדב באיחוד הצלה, מסר: "לדברי עוברי אורח הנפגע נדקר ע"י המחבל בתוך האוטובוס. הענקתי לו סיוע ראשוני ולאחר שמצבו התייצב הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים במצב בינוני".

"חייבים להקים מערך אבטחה ייעודי לתחבורה הציבורית"

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, אמר לאחר הפיגוע כי האויב הערבי לא מבדיל בין תושבי יהודה ושומרון לבין תושבי חדרה, בני ברק או באר שבע. "הבוקר שוב פיגוע והפעם בגוש עציון, אלמלא תושייתו של תושב הגוש שפעל במהירות ובנחרצות כשחיסל את המחבל היינו חלילה סופגים אבדות קשות. ממשלת ישראל צריכה להתעורר ומהר".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז מרשימת הציונות הדתית, אמר בתגובה כי "פיגוע אחרי פיגוע והממשלה רופסת. ממשלה עם רע"ם אינה יכולה למגר את הטרור. צו השעה - ממשלה יהודית".

בארגון נהגי האוטובוסים בישראל אמרו הבוקר כי "הגיע הזמן שממשלת ישראל תיתן לנהגים את הכלים להתמודד באירועים לא פשוטים החל מהגדרת מעמדם כעובדי ציבור ועד למתן הכשרות מצילות חיים. האוטובוסים נתפסים בעיני המחבלים כסמל שלטון והופכים את הנהג והנוסעים למטרה קלה. גל הפיגועים הנוכחי הוכיח כי חייבים להקים מערך אבטחה ייעודי לתחבורה הציבורית".