המירוץ לתפקיד הרמטכ"ל: נותרו שני מועמדים | גנץ יחל בסבב התייעצויות

שר הביטחון הודיע הבוקר כי שני המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל יהיו אלוף אייל זמיר ואלוף הרצי הלוי. גנץ הודה לאלוף יואל סטריק ואמר כי הוא בטוח שימשיך לתרום לצה"ל ולמערכת הביטחון גם בשנים הבאות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/07/22 12:07 יח בתמוז התשפב

המירוץ לתפקיד הרמטכ"ל: נותרו שני מועמדים | גנץ יחל בסבב התייעצויות
גנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ביום חמישי האחרון היועמ"ש גלי בהרב מיארה, הודיעה לשר הביטחון בני גנץ, כי חרף הקשיים במינוי רמטכ"ל בתקופת בחירות, אין מניעה משפטית להמשך ההליך. בהמשך להחלטתה, ולאחר סיום סבב ראיונות עם שלושת המועמדים, שר הביטחון בני גנץ הודיע הבוקר (א') כי שני המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל יהיו אלוף אייל זמיר ואלוף הרצי הלוי. השבוע יחל שר הביטחון בהתייעצויות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר במטרה לקדם את התהליך.

שר הביטחון שוחח הבוקר עם האלוף יואל סטריק, ועידכן אותו בהחלטתו. גנץ אמר לאלוף יואל סטריק בשיחתם, כי הוא מעריך מאוד את יכולותיו וכישוריו ואת התהליכים שהוביל בזרוע היבשה, וכי הוא בטוח שימשיך לתרום לצה"ל ולמערכת הביטחון גם בשנים הבאות. 

בהחלטתה בסוף השבוע שעבר כתבה בהרב מיארה: "בנסיבות העניין הקונקרטיות, ובפרט נוכח האמור בחוות הדעת המקצועיות-ביטחוניות הסודיות שהובאו בפניה, הנוגעות לאתגרים ביטחוניים ייחודיים חריגים העומדים כעת בפני צה"ל, ולאחר שבחנה את מכלול נסיבות העניין עם כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים בייעוץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה, הגיעה לכלל מסקנה כי קשיים אלה אינם עולים כדי מניעה משפטית".

עו"ד גלי בהרב מיארה

עו"ד גלי בהרב מיארה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ ברך על החלטתה וכינה אותה אחראית: "למדינת ישראל יש כיום רמטכ"ל מצוין, ורא"ל אביב כוכבי ימשיך למלא את תפקידו ולהוביל את צה"ל באופן איכותי כפי שעשה עד היום. לצד זאת, למינוי רמטכ"ל במועד ובתהליך סדור, יש חשיבות גדולה מבחינת הרציפות הפיקודית של צה"ל וביטחון מדינת ישראל".

"אמשיך לקיים את התהליך באופן מסודר, ממלכתי ונקי מכל שיקול פוליטי, ותוך התייעצות עם כלל הגורמים הרלבנטיים. כל זאת מתוך ראייה רחבה של צורכי הביטחון והאתגרים בפניהם ניצבת מדינת ישראל".