צפו צה"ל תקף ברצועה - חמאס הגיב בירי נ"ט

בעקבות ירי הרקטה אמש לעבר קיבוצים בעוטף עזה, מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס | מחבלים השיבו בירי נ"ט לעבר מטוסי צה"ל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/04/22 07:24 יח בניסן התשפב

צה"ל תקף ברצועה - חמאס הגיב בירי נ"ט
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (ג׳) ברצועת עזה והשמידו סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור, אשר יורט אתמול על ידי לוחמי הגנה אווירית. מחבלי חמאס הגיבו בירי טילי נ"ט לעבר מטוסי צה"ל.

צפו: תקיפת צה"ל בעזה

בדובר צה"ל מסרו לאחר התקיפה כי, "צה"ל רואה בחמאס את האחראי למתרחש ברצועת עזה". ‏דובר חמאס הגיב לתקיפה ואישר כי נעשה שימוש תקדימי בטילי נ"ט: "התקיפה על כמה מוצבים ריקים היא ניסיון כושל למנוע מהעם הפלסטיני להגן על אל אקצא. אנשי ההתנגדות ירו טילי נ"מ כחלק מהעימות עם האויב הציוני". 

נזכיר כי אתמול בשעה 20:22 הופעלו התרעות צבע אדום ביישובים עין השלושה וכיסופים שבעוטף עזה. תושבים דיווחו על קולות פיצוץ, ובצה"ל ציינו תחילה כי "הופעלה התרעה במרחב עוטף עזה. הפרטים בבדיקה". ברצועת עזה דיווחו כי בוצע ירי של רקטה אחת ממזרח לחאן יונס.

בהמשך נמסר מדובר צה"ל כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית". לא דווח על נפגעים או נזק. מדובר בשיגור ראשון מהרצועה לעבר יישובי דרום ישראל מזה מספר חודשים.