החשוד בעבירות הביטחוניות צפוי להשתחרר

אחרי שאתמול פורסם כי קיימת פרשה של פגיעה חמורה בביטחון המדינה על ידי ישראלי, היום שב"כ ספגו מהלומה ובית המשפט הורה לשחרר את העצור: "ראיות חלשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 16:35 כח בתמוז התשפא

החשוד בעבירות הביטחוניות צפוי להשתחרר
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

רק אתמול הותרה הפרשה המסתורית לפרסום וכבר שינוי משמעותי בפרשה. הישראלי שחשוד בעברות ביטחוניות חמורות במיוחד הוחזק במעצר במשך שלושה שבועות ולא קיבל גישה לעורך דינו. היום (ה') קיים בית המשפט המחוזי דיון בעניין וקבע כי יש לקבל את עמדת בית המשפט באשקלון ולשחרר את העצור לאלתר.

 הפרשה עדיין מעורפלת בעקבות צו איסור פרסום אך שב"כ והפרקליטות נתקלו בקשיים משפטיים. שלושה שבועות אחרי שנעצר הישראלי באשמות חמורות, אתמול הורה בית המשפט השלום באשקלון על שחרורו. בשב"כ התקשו לקבל את פסק הדין וערערו למחוזי אך גם שם היום תקפו את אופי המעצר ואמרו כי הראיות חדשות מאוד.

סנגורו של החשוד שצפוי להשתחרר כבר מחר הוא לא אחר מיו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי. בתגובה להחלטה אמר חימי לחדשות 12 כי: "כולנו אוהבים את המדינה, לכולנו האינטרס הביטחוני חשוב, אך יחד עם זאת לא מכל זבוב צריך לעשות פיל, לפעמים זבוב הוא רק זבוב - כמו במקרה שלנו. נמתין למחר, ניעזר בסבלנות, אני מאמין באמונה שלמה שתתקבל החלטה נכונה והחשוד ישוחרר לביתו".

כזכור, האזרח הישראלי מתגורר בדרום וישוב לביתו לאחר 20 ימים של מעצר. סגן נשיא המחוזי בבאר שבע, השופט אליהו ביתן, אמר על התנהלות שב"כ בפרשה כי: "הכותרות טובות לעיתונים, או לאינטרסים אחרים, אני מציע להתחבר לקרקע המציאות". ביתן הוסיף ואמר: "הפרטים של הסיפור נותנים פרטים אחרים. העובדות ידועות לכם הרבה זמן, תגישו כתב אישום".