צה"ל הרס את שתי הקומות בהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן ז"ל

כוחות צה"ל ומג"ב פעלו בכפר טורה שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", והרסו את שתי הקומות בהן התגורר המחבל מוחמד קבהא שרצח את אסתר הורגן ז"ל, ב-20 בדצמבר 2020 ביער ריחן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/02/21 22:00 כח בשבט התשפא

צה"ל הרס את שתי הקומות בהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן ז"ל
רגע הפיצוץ, צילום: דו"צ

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו היום (ד') את שתי הקומות בהן התגורר המחבל מוחמד קבהא בכפר טורה שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". המחבל רצח את אסתר הורגן ז"ל ב-20 בדצמבר 2020 ביער ריחן. ההריסה בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ בׁ-3 בפברואר 2021.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות במסגרתן פלשתינים יידו אבנים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

החיילים בבית המחבל

החיילים בבית המחבלצילום: דו"צ

מפקד החטיבה המרחבית מנשה, אלוף-משנה יאיר פלאי, אמר הערב: "היום חיילי ולוחמי חטיבת מנשה פעלו להריסת הקומות בהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן ז"ל. פעולה זו מעבירה מסר חזק לכל מחבל שבכוונתו לבצע פיגוע. נמשיך לפעול בכל דרך שתידרש על מנת להבטיח את ביטחון האזרחים בגזרה, ולא נאפשר לטרור לפגוש את תושבי מדינת ישראל". 

נזכיר כי לפני כמעט חודש חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, על צו להריסת שתי הקומות בהן התגורר המחבל מוחמד קבהא, רצח ב-20 בדצמבר 2020 את אסתר הורגן ז"ל ביער ריחן שבצפון השומרון. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל נגד ההריסה.

בסוף חודש דצמבר עצרו כוחות צה"ל את המחבל. בתיעוד ממצלמת הקסדה של אחד מלוחמי הימ"מ, נראות הסריקות שביצוע הלוחמים בכפר טורה אל-גרביה באזור ג'נין, כמו גם הכניסה לבית ומעצרו של החשוד במעורבות ביצוע הרצח של אסתר הורגן.