ניסיון פיגוע בעיר העתיקה | צפו במחבל שולף נשק ויורה לעבר השוטרים

מחבל בן 17, תושב קבאטיה, חמוש בתת מקלע החל בירי לכיוון כוחות משטרה, אף שוטר לא נפצע למעט שוטר שנפל בעת שרדף אחר המחבל. המחבל נתפס ונוטרל על ידי כוחות המשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/20 19:14 ו בטבת התשפא

ניסיון פיגוע בעיר העתיקה | צפו במחבל שולף נשק ויורה לעבר השוטרים
זירת ניסיון הפיגוע, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ניסיון פיגוע בשער האריות בירושלים, שוטר נפצע מתקיפת מחבל, לאחר זמן קצר התנפלו על המחבל שוטרים שניטרלו אותו. ככל הנראה המחבל היה חמוש בתת מקלע והחל בירי לעבר השוטרים, אף לא אחד נפצע למעט שוטר שמעד בעד רדיפה אחר המחבל. המחבל היה צעיר פלשתיני  בן 17 תושב קבאטיה.

מהמשטרה נמסר: "מתחקור ראשוני עולה כי חשוד שהגיע אל שער חוטה ביצע ירי בנשק מסוג קרלו לעבר עמדת אבטחה של שוטרים במקום. השוטרים יחד עם לוחמי מג"ב שפועלים בעיר העתיקה ביצעו אחרי המחבל מרדף רגלי תוך שיורה לעברם ונוטרל ע"י לוחמי מג"ב. במהלך המרדף שוטר נפגע כתוצאה מנפילה, מלבדו אין נפגעים לכוחותינו". מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד, נמצא בזירה ומקיים ברגעים אלו הערכת מצב.

על האירוע התקבלו מספר דיווחים שונים מגופי ההצלה,  ממגן דוד אדום נמסר: "התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על אירוע בסמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר שנפל בזמן ריצה ונחבל קלות, התוקף נוטרל" מזק"א נמסר: "עדכון לאירוע פח״ע בשער האריות, מדובר במחבל שפתח באש לעבר כוח משטרה, המחבל נוטרל".

מדובר בפיגוע שני ביממה אחת, זעזוע עמוק ארע הבוקר לאחר הירצחה של אסתר הורגן הי"ד, בת 52 ואם לשישה, תושבת טל מנשה, שיצאה אמש לריצה ביער הסמוך ליישוב ונרצחה באכזריות. במשטרה אומרים כעת כי כל כיווני החקירה נבדקים, אך הכיוון העיקרי הוא לאומני, ובית המשפט הטיל צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה.

הנשק של המחבל מזירת האירוע

הנשק של המחבל מזירת האירועצילום: משטרת ישראל

 

זירת האירוע

זירת האירועצילום: תיעוד מבצעי מד"א