אסתר נרצחה ביער: "חיים שנגזלו ביד חיות אדם"

אסתר הורגן הי"ד, אם לשישה מטל מנשה, יצאה לריצה ונרצחה באכזריות, הרוצחים טרם נתפסו, ובמערכת הפוליטית מגנים ומזדעזעים. נשיא המדינה: "הרצח האכזרי גדע חיים שלמים של עשייה מופלאה, של בניית בית ומשפחה, של יצירה וטיפול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/20 10:05 ו בטבת התשפא

אסתר נרצחה ביער: "חיים שנגזלו ביד חיות אדם"
אסתר הורגן הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

זעזוע עמוק הבוקר (ב') לאחר הירצחה של אסתר הורגן הי"ד, בת 52 ואם לשישה, תושבת טל מנשה, שיצאה אמש לריצה ביער הסמוך ליישוב ונרצחה באכזריות. במשטרה אומרים כעת כי כל כיווני החקירה נבדקים, אך הכיוון העיקרי הוא לאומני, ובית המשפט הטיל צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה.

חשד לרצח לאומני: תושבת השומרון נמצאה ללא רוח חיים ביער ריחן

אסתר הורגן הי"ד הייתה אמנית ויועצת זוגית, ואם לשישה - שתי בנות וארבעה בנים, שהאחרון בהם חגג בר מצווה רק לפני שלושה חודשים. היא יצאה אמש לריצה בשעות הצהריים, ולאחר שלא חזרה במשך כמה שעות והניסיונות ליצור עמה קשר נכשלו, יצאו כוחות הביטחון לחפש אחריה, ולפנות בוקר נמצאה גופתה כשעליה סימני אלימות אכזרית.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד לאסתר הורגן: "הרצח האכזרי של אסתר הורגן שיצאה בצהרי יום מביתה ולא שבה אליו, גדע חיים שלמים של עשייה מופלאה, של בניית בית ומשפחה, של יצירה וטיפול. חיים שנגזלו ביד חיות אדם. אני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון שלנו יגיעו אל הרוצחים הנתעבים וימצו את דינם. חיבוק אמיץ למשפחתה של אסתר, לילדיה ולאביהם".

ראש הממשלה נתניהו התייחס גם הוא לרצח ואמר כי "אסתר הורגן ז"ל נרצחה באכזריות כשיצאה לריצה ליד ביתה. כוחות הביטחון ישימו ידם על המרצח במהירות האפשרית ונבוא עמו חשבון. אני מבקש לשלוח תנחומים עמוקים למשפחה".

רב היישוב טל מנשה, הרב ראובן עוזיאל, סיפר על הרגעים בהם נכנס להודיע לבני משפחתה של אסתר הי"ד על הרצחה: "זעקות השבר, הכאב הבלתי נתפס שלהם, אבל גם שלנו, של כל החברים, השכנים, קרובים יותר או פחות, ההלם, והכעס. אי אפשר לתאר. רק לדמוע.
אנחנו יושבים מחובקים, מנסים לעכל, ופתאום אחד הילדים פורץ בבכי וכולם נקרעים שוב. צריכים להיות חזקים - אומרים. אבל מי מצליח? מי יכול?"

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ספד גם הוא ואמר כי "אשה יקרה מלאה כ"כ בטוב לב, בעזרה לאנשים, יוצאת בצהרי היום במרכז מדינת ישראל, לפעילות ספורטיבית דקה מהבית שלה, ונרצחת עי בני עוולה בצורה כ"כ אכזרית.  ואני שואל איזה ברברים, כמו בימי הביניים, איזו אכזריות. מול איזה רשע אנחנו עומדים".

שר הביטחון גנץ כתב: "אני משתתף בצערה העמוק של משפחת הורגן בעקבות הרצח המתועב של אסתר ז"ל. כוחות הביטחון כבר פועלים כדי לשים את ידם על הרוצח המתועב. לעולם לא נקבל מציאות שחיי אדם הופכים להפקר".