מקורות פלשתינים: חמאס אינו מרוצה מההצעות החדשות לעסקת חילופי השבויים

לאחרונה דווח כי ישראל העבירה הצעה נוספת לחמאס באמעצות מתווך, אך היום מקורות פלשתיניים מדווחים כי ההצעה אינה עומדת בתנאים של ארגון הטרור חמאס. בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה: "כשאנחנו מזהים חלון הזדמנויות - אנחנו מוכנים לתת לו סיכוי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/07/20 17:07 יז בתמוז התשפ

מקורות פלשתינים: חמאס אינו מרוצה מההצעות החדשות לעסקת חילופי השבויים
שאול וגולדין ז"ל, צילום: באדיבות המשפחות

מקורות פלשתינים אישרו היום (ה') כי ישראל העבירה לחמאס מתווים חדשים לעסקת חילופיי שבויים, באמצעות מספר מתווכים. אותם מקורות אישרו היום לעיתון "אל-קודס" כי ההצעות אינן עומדות בדרישות חמאס, שטוען כי ההצעות האחרונות נועדו להביא למשא ומתן עקיף בחסות מצרים וגורמים נוספים. 

בעיתון הערבי הזכירו את הדיווח שפורסם אתמול באתר ynet, כי ישראל העבירה לחמאס הצעה חדשה לנהל משא ומתן על עסקת חילופי השבויים, הצעה לה חמאס לא הגיב.

על פי המקורות הפלשתינים שדיברו עם "אל-קודס", ההצעות הישראליות בחודשים האחרונים כללו הצעות לא משמעותיות כמו החלפת גופות מחבלים בתמורה לחללי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול.

הגורמים האשימו את ישראל ככזו המנסה לתמרן את חמאס, שכאמור סרב להצעות. ארגון הטרור עדיין עומד בדרישתו לשחרור את כל האסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש על ידי ישראל, וכן שחרור של אסירים מבוגרים וחולים. המקורות ציינו כי הנהגת חמאס מעוניינת להגיע לעסקת חילופי שבויים, אך לא בכל מחיר.

בשבוע שעבר התקיים בהר הרצל בירושלים טקס האזכרה הממלכתי לחללי מבצע "צוק איתן". במהלך נאום הוידאו שלו באירוע, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לחללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, שנפלו במבצע, ורמז כי יש מגעים לקיום עסקה להשבתם: "אנו מאחלים לפצועי המבצע החלמה שלמה, ואנו מוסיפים לפעול להשבתם של אורון שאול והדר גולדין, וכמוהם גם את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. כשאנחנו מזהים חלון הזדמנויות – אנחנו מוכנים לתת לו סיכוי, ואנחנו נותנים לו סיכוי".