מרגש: חיילי צה"ל שרים התקווה על אדמת גרמניה

חיילי גדס"ר צנחנים השתתפו בתרגיל בינלאומי גדול על אדמת גרמניה, בהשתתפות צבאות ארה"ב, בריטניה וצבאות נוספים, במטרה להגביר שיתופי פעולה בין הצבאות. בסיום התרגיל שרו החיילים את ההמנון הלאומי. צפו בתיעוד המצמרר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/19 20:55 כב בניסן התשעט

מרגש: חיילי צה"ל שרים התקווה על אדמת גרמניה
מתוך התרגיל המשותף, צילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר הגיע לסיומו תרגיל צבאי גדול בשם Allied Spirit X, בהשתתפות לוחמי גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים. התרגיל התרחש על אדמת גרמניה בשיתוף צבאות זרים ממדינות שונות, ביניהן ארצות הברית, גרמניה ובריטניה. 


 
על פי דובר צה"ל, מדובר בפעם הראשונה בה צה״ל מתרגל ברמת הגדוד על אדמה זרה בשיתוף עם צבאות זרים. מטרות התרגיל הן שיפור היכולת לשיתוף פעולה הדדי בין הצבאות המשתתפים, למידה משותפת ותרגול הכוחות. במהלך התרגיל התאמנו הכוחות על לחימה במתארים שונים, תוך רכישת טכניקות חדשות ושימור המיומנויות הקיימות. 
במהלך התרגיל התאמנו פלוגות סיור, עורב וחה"ן תחת גדודים זרים: אמריקאי, גרמני ובריטי וגרמני, בהתאמה. 

מתוך התרגיל המשותף

מתוך התרגיל המשותףצילום: דובר צה"ל

 
במסגרת השהות בגרמניה התקיימו ימי חינוך בערים נירנברג ורגנסבורג כחלק מתכנית חינוך ששמה דגש על זיכרון השואה והגבורה והנחלת מורשת העם היהודי. 
 
מפקד גדוד הסיור (גדס"ר) של חטיבת הצנחנים, סא"ל עודד זימן, אמר לאחר סיום התרגיל: ״לפני מספר שבועות נחתו על אדמת גרמניה לוחמי גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים לקראת תרגיל משותף עם צבאות זרים. עצם קיום התרגיל על אדמת גרמניה מהווה סגירת מעגל משמעותית ואבן דרך בהעצמתו של צה״ל. מדובר בתרגיל אשר כולל השתתפות גדולה של כוחות מצבאות ארה״ב, גרמניה ובריטניה. אנחנו מגיעים לשיאו של תהליך למידה הדדית ושיתוף פעולה, מתוך ההבנה שאנו מייצגים במעמד זה את צה״ל ואת מדינת ישראל ככלל״.