"חלש מול ערבים וחזק נגד יהודים": בימין תוקפים את נתניהו על הפינוי בעמונה

ח"כ סמוטריץ תקף את נתניהו על פינוי המבנים בעמונה. בימין החדש דרשו ממנו "לפנות כבר היום את הבנייה הערבית הבלתי חוקית בחאן אל אחמר". בשמאל תקפו לאור הטענות לאלימות מצד המתיישבים. מרצ: "בימין צמחו מליציות אלימות, מסוכנות ומזויינות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/01/19 09:42 כו בטבת התשעט

"חלש מול ערבים וחזק נגד יהודים": בימין תוקפים את נתניהו על הפינוי בעמונה
עמונה כן וחאן אל אחמר לא? מתיישב מפונה, צילום: נוער עמונה

במערכת הפוליטית הגיבו לפינוי בעמונה הבוקר (חמישי), כשגם בימין וגם בשמאל בחרו לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"שום ביקור מוצלח של ‎נתניהו בברזיל לא יאפיל על הפגיעה של נתניהו בהתיישבות", אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהגיע למקום.

לדבריו, בידי ראש הממשלה, "להכשיר חוקית את השיבה הביתה לעמונה תוך חמש דקות. ‏הוא מחליט לא לעשות זאת ומעדיף לפנות. את עמונה הוא יפנה אבל את חאן אל אחמר לא. ביבי חלש מול ערבים וחזק נגד יהודים. הרוח הגדולה של הנוער הנהדר הזה תנצח".

ח"כ סמוטריץ

ח"כ סמוטריץ'. פאדיחהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במפלגת 'הימין החדש' גם הפנו אצבע מאשימה כלפי הממשלה שבה שריה יושבים ואמרו כי הם "קוראים לראש הממשלה לפנות כבר היום את הבנייה הערבית הבלתי חוקית בחאן אל אחמר. חוק הוא חוק הוא חוק".

לדבריהם, "האכיפה הסלקטיבית כנגד יהודים בלבד בעמונה, אל מול החשש לפנות בנייה ערבית פרועה ובלתי חוקית בחאן אל אחמר, משדרת חולשה והססנות של ממשלת ישראל אל מול הפלסטינים, ופוגעת בהרתעה של מדינת ישראל". במפלגה ציינו כי שקד ובנט היו היחידים בקבינט שהתנגדו לדחיית פינוי חאן אל אחמר, בעוד נתניהו וליברמן הצביעו בעד דחיית הפינוי למועד בלתי ידוע.

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, הוסיף כי הוא  "קורא לראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו להורות על הפסקת הגירוש מעמונה לאלתר ולהעביר הכוחות לפינוי חאן אל אחמר שבג"ץ התיר לפנותו". בתנועת רגבים הסתפקו בתגובה קצרה: "חאן אל אחמר, ואין צורך להוסיף אף מילה".

הולכים לבחירות? נתניהו ובנט

תוקף את נתניהו. בנט וראש הממשלהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גם באיחוד הלאומי תקפו בחריפות את נתניהו ואמרו כי "כנראה שקמפיין הבחירות של ראש הממשלה מתחיל בפינוי יהודים מאדמתם. הבתים בעמונה נרכשו כחו וראש הממשלה יכל לפתור את הבעיות הבירוקרטיות בהינף יד ולחזק את ההתיישבות .במקום זאת העדיף להמשיך במסורת אותה הנחיל כל הקדנציה שלו ולפרק ישובים יהודיים".

עוד אמרו במפלגה כי "האצבע קלה על ההדק בכול מה שקשור להתיישבות היהודית  ביהודה ובשומרון. לא ראינו את הפזיזות הזאת בחאן אל אחמר שעדיין יושבת על התילה וניראה שרחוק היום שהיא תהיה. ראש הממשלה נתניהו ,נמאס לנו מהבטחות ודיבורים. אנחנו רוצים מעשים.ככה לא מחזקים את ההתיישבות . ככה לא מכריעים טרור. את המצע הזה שלך בוחרי הימין לא ישכחו בקלפי".

https://youtu.be/Wp6LKgS8KVs (צילום: דוברות מועצת בנימין)

ישראל גנץ ראש המועצה האזורית מטה בנימין הבוקר בעמונה: "אנחנו אחרי לילה קשה ושעות קשות, שבהם ממשלת ישראל בחרה לפנות 2 מבנים שנקנו בעשרות מליוני שקלים ע"י יהודים. 
שהוקשו בקשות לאישור לפני תשעה חודשים מהמנהל האזרחי והוא בוחר שלא לאשר אותם. 
אחרי שבחאן אל אחמר (שבמטה בנימין) בית המשפט פוסק 3 פעמים לפנות והמדינה לא מפנה. אז פה 2 הקרוונים שהוצבו והוקשו בקשות למנהל האזרחי והוא לא מאשר אותם".
 
גנץ הוסיף כי "זה מה שיש לממשלת ישראל לעשות לפני הבחירות?! אנחנו רואים את זה בחומרה רבה! יש פה מאות בני נוער שפונו מפה, מראות קשים, זה דבר גרוע מאוד. ולא צריך להיות. אנחנו באים ליישב, ממשלת ישראל צריכה ליישב את הארץ, ולא לפורר אותה".

 לבני ולפיד

בשמאל תוקפים. לבני ולפידצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לעומת הימין, בשמאל בחרו להתמקד בטענות על אלימות מצד המתבצרים בשני המבנים שהועלו לשטח הישוב, שפונה לפני כשנתיים.  יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר כי"האלימות בעמונה היא תוצאה של העובדה שהמתפרעים חושבים שיש להם גיבוי פוליטי מתוך הקואליציה. אין דבר כזה גיבוי פוליטי לאלימות נגד כוחות הביטחון, נגד צה"ל, נגד המשטרה. מי שמתפרע צריך לפנות אותו ולרסן אותו ללא שום היסוס". 

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ציין כי "האלימות של קומץ מפוני עמונה נגד כוחות הבטחון היא בלתי נסבלת. צריך לטפל בה ביד נחושה ולהשלים את הפינוי בהתאם להחלטות בית המשפט. קומץ הקיצוניים במאחזים ובכנסת התרגלו לשלוט בממשלה ולראות את ממשלת נתניהו נכנעת לכל דרישה שלהם. לאזרחי ישראל מגיעה ממשלה שלא נכנעת לאלימות של קומץ קיצוניים".

במרצ האשימו את הימין באלימות וטענו כי "בימין צמחו מליציות אלימות, מסוכנות ומזויינות. כל עוד הפוליטיקאים מהימין והמרכז לא מפרקים אותם מהמאחזים ומהכוח הם רק יתגברו ויהוו סכנה לעתיד מדינת ישראל. אלה לא עשבים שוטים אלא יער פרא".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן