נתניהו מאיים: "אם הירי לא ייפסק - ניאלץ להפעיל את תכנית המערכה הרחבה"

ראש הממשלה קיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון, בעקבות התחדשות הירי מרצועת עזה, והבטיח כי המצב לא יימשך. בנט הצהיר כי ""לא רוצים מערכה רחבה, אם לא תהיה ברירה - נפעיל מערכה קשה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/02/20 14:39 כט בשבט התשפ

נתניהו מאיים: "אם הירי לא ייפסק - ניאלץ להפעיל את תכנית המערכה הרחבה"
הערכת המצב בקריה, אמש, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מצהיר היום (ב') כי ישראל לא תבליג נוכח הירי החוזר ונשנה מרצועת עזה. לאחר הערכת מצב שקיים בקריה בתל אביב, בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון, בעקבות התחדשות הירי מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, אמר נתניהו כי אם ארגוני הטרור ברצועה לא יפסיקו את האש, ישראל תפעל ברצועה באופן נרחב.

"תקפנו אמש עשרות מטרות ויעדי טרור גם בעזה וגם בסוריה. קיימתי התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון. כפי שאתם יכולים להעריך, נפעל גם היום". אמר ראש הממשלה בתום הערכת המצב.

ראש הממשלה הוסיף כי "מעבר למכות הקשות שאנחנו מנחיתים על אויבינו, החמאס וגם הג'יהאד האסלאמי צריכים להבין - זה לא יימשך כך. אם הם לא יפסיקו את האש לחלוטין, ואני לא מתכוון ליום, יומיים, אלא בכלל, אם לא תהיה הפסקה מוחלטת - נאלץ להפעיל את תוכנית המערכה הרחבה שהכנו.

"אבוי לחמאס ולג'יהאד האסלאמי כשהם יגיעו ליום הזה. בחירה שלהם. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון המוחלט לתושבי הדרום". סיים נתניהו.

שר הביטחון נפתלי בנט הגיב: "ביממה האחרונה הנחתנו מכות על בסיסי ג'יהאד איסלאמי וחיסלנו מחבלי ג'יהאד איסלאמי גם בעזה וגם באזור דמשק. אנחנו לא רוצים במערכה רחבה אבל אנחנו מכינים תוכנית, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה".

 

עשרות רקטות מאז הצהריים, שלוש פגיעות ישירות בשדרות ובנתיבות

אחרי לילה ובוקר שקטים אך מתוחים - הירי מרצועת עזה התחדש. סמוך לשעה 12:00 בצהריים (ב') נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות והסביבה. בהמשך דיווח צה"ל על 14 רקטות שנורו לעבר ישראל, 12 מתוכן יורטו באמצעות מערכת כיפת ברזל.

בהמשך מסר דובר צה"ל כי בתגובה לחידוש הירי, מטוסי חיל האוויר תקפו יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. 

לא דווח על נפגעי גוף כתוצאה מהירי, אישה אחת נפגעת חרדה. מעיריית שדרות נמסר: "בהמשך למטחים האחרונים, אין דיווח על נפילות ברחבי העיר. במספר מוקדים רסיסי מיירטים. אין נפגעים בגוף ואין נזק". בהמשך נמסר דווח על נפילה אחת בחצר בית. ונפילה נוספת בגן משחקים. כמו כן דווח על פגיעה ישירה בישיבת ההסדר "אפיקי דעת" בשדרות, אין נפגעים, ופגיעה נוספת בחצר בית בעיר, גם שם אין נפגעי גוף.

בנוסף,  אחרי הצהריים סמוך לשעה 16:30 פגעה רקטה בבית בנתיבות, אין נפגעים. כמו כן אותרה נפילה בשטחים פתוחים של קיבוץ ניר עם. רסיסים של יירוטים נחתו ברחבי קיבוץ ניר עם. נזק נגרם לרכוש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן