חמאס מגיב לנתניהו ובנט: "צעדים טיפשיים יגררו תוצאות"

ארגון הטרור מזהיר מפני השלכות של פעולה אפשרית מצד ישראל. ראש הממשלה ושר הביטחון איימו מוקדם יותר על ארגון הטרור מפני המשך ההסלמה: "מעשיהם יקרבון ומעשיהם ירחיקון"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 09/02/20 16:03 יד בשבט התשפ

חמאס מגיב לנתניהו ובנט: "צעדים טיפשיים יגררו תוצאות"
יחיא סינוואר. מגיב לבנט, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

ארגון הטרור חמאס מגיב לשר הביטחון נפתלי בנט. בהודעה שמוציא הארגון הוא מזהיר מפני "צעדים טיפשיים" של ההנהגה הישראלית וטוען כי במידה ויתבצעו כאלה, יהיו תוצאות. עוד אומר ארגון הטרור כי "העם הפלסטיני וההתנגדות מוכנים להילחם בכל אופן בשביל להגן על זכויותינו ההיסטוריות" הדברים של חמאס נאמרים בהמשך ישיר לאיומים עליו מצד שר הביטחון וראש הממשלה בנימין נתניהו. 

ראש הממשלה ושר הביטחון איימו מוקדם יותר על ארגון הטרור חמאס, זאת בתגובה להסלמה הגוברת בדרום. נתניהו הכריז כי "אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד והם עדיין לא הסתיימו, בלשון המעטה" והוסיף כי לא יסכים להמשך התוקפנות מעזה. גם שר הביטחון איים מפורשות על חמאס ואמר כי התנהלותו מקרבת את צה"ל לפעולה קטלנית נגדו. "אנחנו לא נודיע מתי ולא נודיע היכן. הפעולה תהיה שונה מאוד מקודמותיה, אף אחד לא יהיה חסין. בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא. מעשיהם יקרבון ומעשיהם ירחיקון".

את הדברים אמר בנט לאחר הערכת מצב שקיים עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מפקד אוגדת עזה, תא"ל אליעזר טולדנו, ונציגי מתפ"ש, שב״כ והמל״ל. הערכת המצב התקיימה על רקע גל הטרור שהתרחש בסוף השבוע עם ירי פצצות המרגמה והמשך שיגורי הבלונים לעבר ישובי העוטף, כאשר אחד הבלונים הותיר חפץ חשוד וגרם לסגירה זמנית של כביש 3. ההסלמה גלשה גם לירושלים, שם אירע פיגוע דריסה בו נפצעו 12 חיילי גולני. כעבור מספר שעות אירע פיגוע נוסף, כאשר שוטר נורה בשער האריות ונפצע באורח קל.