בהוראת בנט: הופסק הייבוא החקלאי מהרשות הפלסטינית

החל מהבוקר הופסק הייבוא החקלאי מהרשות הפלסטינית לשטחי ישראל, לאחר שברשות סירבו להחיל הגבלות על ייצוא הבקר, וגרמו לפגיעה במגדלים הישראלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 07:49 ז בשבט התשפ

בהוראת בנט: הופסק הייבוא החקלאי מהרשות הפלסטינית
מחסום קלנדיה. מעבר הסחורות ייפסק, צילום: פלאש 90

החל מהשעה 6:00 הבוקר (א'), הופסק כל הייבוא החקלאי משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, זאת בהתאם להנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט.

החלטת שר הביטחון התקבלה לאחר חודשים של ניסיונות חוזרים ונשנים של מערכת הביטחון לפתור את משבר העגלים, אשר הוביל לפגיעה קשה ומתמשכת במגדלי הבקר בישראל ולקריסת מאות משקים בענף.

מקור המשבר הוא בסירובה של הרשות הפלסטינית להפסיק את שיטת ה"פרמיטים", אשר אפשרה לה להגביל את הסחר מהמגדלים הישראלים ולצמצם משמעותית את היקף הייבוא. לאור זאת, הנחה בנט את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לעצור באופן מיידי את ייבוא התוצרת החקלאית מהרשות הפלסטינית לישראל.

בסביבתו של בנט אומרים כי "לכשתבחר הרשות הפלסטינית להפסיק את מהלכיה החד צדדיים ולהשיב את המצב לקדמותו, ישקול שר הביטחון את החלטתו בשנית".

חברתו של בנט למפלגה, ח"כ איילת שקד, כתבה בהמשך לדברים: "בחודשים האחרונים הרבה משקים של מגדלי בקר קורסים בגלל חרם של הרשות הפלסטינית. 
שר הביטחון עשה את הדבר הנכון ואמר שחרם יענה בחרם. למרות התנגדות של חלקים ממערכת הביטחון לקח בנט החלטה נכונה. לא יתכן שהרשות תחרים תוצרת ישראלית ואנחנו נמשיך לקנות תוצרת פלסטינית. 
כדאי שהחקלאים הפלסטינים ילחצו על ההנהגה שלהם להפסיק עם החרמות אחרת גם הם יקרסו".