בנט: "צה"ל יפעל באופן מלא, ללא מגבלות"

שר הביטחון התייחס להפסקת האש בלחימה בעזה, בתכנית המבצעית שקיבלה את הכינוי "חגורה שחורה", ואמר כי יש "כללי משחק חדשים", והוסיף כי "זה לא נגמר, רק המעשים בשטח יקבעו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/11/19 09:50 טז בחשון התשפ

בנט: "צה"ל יפעל באופן מלא, ללא מגבלות"
בנט עם הרמטכ"ל כוכבי, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, הודיע הבוקר (ה') רשמית על כניסתה לתוקף של הפסקת האש בלחימה מול ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, שהתחוללה ביומיים האחרונים, מאז חיסולו של בהאא אבו אל-עטא ביום שלישי לפנות בוקר.

עוד אמר תא"ל זילברמן, בשיחה עם כתבים צבאיים, כי השם שהוענק בצה"ל לאירוע היה "חגורה שחורה, והדגיש כי מדובר ב"תכנית מבצעית", ולא במבצע. "חגורה שחורה". זילברמן מסר כי "השגנו את כל היעדים בתוך 48 שעות. נבדוק למה הג'יהאד האסלאמי לא מימש את יכולותיו הכוללות עשרות רקטות ארוכות טווח.
עלינו להמשיך להתמקד בזירה הצפונית - הפעלתנות האיראנית היא לא רק בסוריה". אמר.

שר הביטחון נפתלי בנט, שנכנס לתפקידו אחרי שהתחילה הלחימה, ביום שלישי לפני הצהריים, מסר גם הוא את התייחסותו להפסקת האש ואמר כי ישנם 'כללי משחק חדשים', כהגדרתו: "כ-20 מחבלים חוסלו ב-48 השעות האחרונות. בשלב זה, זה עוד לא נגמר. רק המעשים בשטח יקבעו. כללי המשחק החדשים ברורים: צה"ל יפעל בחופש פעולה מלא, ללא שום מגבלות.
מחבל שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, לא יוכל יותר לישון בשקט, לא בביתו ולא במיטתו, ולא בשום מקום מסתור.

עוד אמר שר הביטחון: "אני גאה בלוחמי צה"ל ובמפקדיו, ובכוחות הביטחון כולם, שבשעות אלו ממשיכים לעמוד על המשמר. אני גאה בציבור הישראלי, ובתושבי הדרום ועוטף עזה אשר ממשיכים לגלות קור רוח וחוסן פנימי שמחזק אותנו, מקבלי ההחלטות.
בשעות הקרובות אני מבקש מהציבור להמשיך להיות ערני וקשוב.
אני מבקש להביע הערכה לראש הממשלה ולחבריי בקבינט אשר קיבלו את ההחלטה הנכונה – ליטול מחדש את היוזמה המבצעית. אני מודה לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולראש השב"כ על שיתוף הפעולה האפקטיבי מרגע כניסתי לתפקיד, מיד לאחר פעולת הסיכול. ככה צריך להתנהל".