הרמטכ"ל מזהיר: "עלולים להתדרדר לעימות"

רא"ל אביב כוכבי הזהיר בשיחה עם כתבים צבאיים מפני התדרדרות ביטחונית בחזיתות השונות, עקב השינויים במזרח התיכון: "ישראל מתמודדת כיום עם מספר רב של זירות ואויבים בו זמנית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/10/19 20:36 כה בתשרי התשפ

הרמטכ"ל מזהיר: "עלולים להתדרדר לעימות"
הרמטכ"ל אביב כוכבי, צילום: דובר צהל

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, מזהיר היום מפני עימות ביטחוני כולל אליו עשויה מדינת ישראל להיגרר בתקופה הקרובה, עקב השינויים המתחוללים במזרח התיכון, על רקע נסיגת הכוחות האמריקאיים מסוריה, עליית כוחה של איראן וכן למצב המתוח באופן תמידי ברצועת עזה.

"בגזרה הצפונית והדרומית המצב מתוח ושברירי", אמר הרמטכ"ל בשיחה עם כתבים צבאיים היום (ה'), "ועלול להידרדר לעימות, חרף העובדה שאויבנו אינם מעוניינים במלחמה", אמר. "ישראל מתמודדת כיום עם מספר רב של זירות ואויבים בו זמנית".

כוכבי מזהה את האתגר העיקרי של צה"ל בגזרת הצפון - חיזבאללה וסוריה: "האתגר האסטרטגי המרכזי של מדינת ישראל טמון בזירה הצפונית. במוקד – התבססות כוחות איראניים ואחרים בסוריה, ופרויקט הטילים המדויקים. בשני המקרים מדובר במאמץ בהובלה איראנית, תוך שימוש בשטחן של מדינות בעלות משילות מוגבלת ביותר".

דבריו של הרמטכ"ל נועדו ככל הנראה לאוזניהם של אנשי האוצר. בצה"ל מסיימים בימים אלו גיבוש תכנית רב שנתית בשם 'תנופה', הכוללת מגוון רחב של שיפור יכולות, השלמות פערי חימוש, שיפור מצב כוח האדם, תוספת מסיבית של ציוד לוחמה ועוד. תכנית שצפויה לעלות מיליארדי שקלים ואולי אף יותר למשק, ובצה"ל נערכים לקראת מאבק על כל שקל בנושא.