צה"ל הרס את בית המחבל- אבו מאזן הורה לבנותו מחדש

רק הבוקר (ד') הרסו כוחות צה"ל בשנית את בית המחבל שרצח את סמ"ר רונן לוברסקי- וכבר יו"ר הרשות הפלסטינית הורה לבנות את בית משפחתו מחדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/19 13:42 כה בתשרי התשפ

צה"ל הרס את בית המחבל- אבו מאזן הורה לבנותו מחדש
אבו מאזן, צילום: פלאש 90

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הורה לממן ולבנות מחדש את בית המחבל איסלאם אבו חמיד, שנהרס אך לפנות בוקר (ה') ע"י צה"ל, במחנה הפליטים אל עמארי ליד רמאללה. בהודעה שנמסרה על-ידי חבר הנהגת 'פתח', חוסיין א-שייח, נכתב כי "הדחפורים של ישראל לא ישברו אותנו ולא יכופפו אותנו. הרצון שלנו חזק מהטנקים והדחפורים שלהם. הניצחון הוא שלנו".

אבו חמיד, שהרג את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי, במהלך פעילות מבצעית, נעצר ביוני 2018, נידון למאסר עולם, ובית משפחתו נהרס בדצמבר אשתקד, אך לאחרונה החלו הפלסטינים בבנייתו המחודשת. משנודע על כך בצה"ל, פעלו במהירות הגורמים המשפטיים והמבצעיים על מנת להביא להרס הבית החדש, וכאמור, לפנות בוקר כוחות צה"ל הרסו שוב את הבית במחנה הפליטים אל-עמארי, שבנייתו אף היא מומנה ע"י הרשות הפלסטינית.

לפני מספר חודשים עמותת 'רגבים' תיעדה את הבניה המחודשת במחנה הפליטים אל עמארי, ושלחה את התיעוד לראש הממשלה נתניהו ולפיקוד צה"ל, בדרישה להרוס מחדש את המבנה, תוך קביעה "כי בנייה מחדש של המבנה פוגעת באינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל ומסכלת הרתעת מחבלים מביצוע פעולות טרור". ברגבים דרשו לשוב ולהרוס כל בינוי שבוצע במקום, לוודא כי לא ייעשה שימוש במקרקעין והמבנה לא ייבנה בעתיד. 

הערכות כוחות צה"ל להרס בית המחבל, הבוקר

הערכות כוחות צה"ל להרס בית המחבל, הבוקרצילום: דובר צה"ל

ולדימיר לוברסקי, אביו של לוחם דובדבן רונן ז"ל וחבר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות  מסר בתגובה: "עצוב שרק לאחר התערבות התקשורת נהרס שוב בית המחבל. אני מברך את צה"ל ואת כוחות הביטחון על הפעולה המהירה. לצערי הרב ישנם עוד בתי מחבלים שנבנו וייבנו מחדש ועוד לא נהרסו כלל. משפחות שכולות אינן צריכות להתחנן כדי שההריסות תבוצענה. אני מקווה כי הממשלה הקרובה שתקום תחרוט על דגלה מלחמה עיקשת בטרור וקידום חבילת הרתעה שתכלול עונש מוות למחבלים שפלים והפסקת החגיגות שלהם בבתי הכלא".


דובר צה"ל מסר כי הלילה התקיים מבצע חטיבתי של לוחמי צה״ל, כוחות מג"ב והמנהל האזרחי במחנה הפליטים אל עמארי שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין", ובמהלכו הרסו לוחמי צה"ל מבנה שהיה בתהליך בנייה. דובר צה״ל  הוסיף כי צה"ל ימשיך לבצע פיקוח ומעקב על בתי מחבלים שנהרסו באופן שוטף, ולפעול כנגד גורמי הטרור ביהודה ושומרון למען שמירת הביטחון במרחב.