בג"ץ עצר את הריסת בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק

השופט עוזי פוגלמן הוציא צו ביניים לעכב את הריסת בתי שני סייענים בחוליה שרצחה את דביר שורק הי"ד, לאחר שכבר הוצא נגדם צו הריסה. ארגון בצלמו המלווה את המאבק להריסת הבתים: "פרס למשפחות המחבלים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/10/19 11:04 כד בתשרי התשפ

בג"ץ עצר את הריסת בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק
הריסת בית מחבל. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

בתיהם של המחבלים שסייעו ברצח דביר שורק הי"ד, בקיץ האחרון בצומת אפרת, לא ייהרסו, לפחות כרגע. שופט בג"ץ, עוזי פוגלמן, נענה לעתירת משפחות המחבלים והוציא הבוקר (ד') צו על תנאי לעיכוב הרס הבתים, לאחר שכבר אושרה הריסתם, בשבוע שעבר.

חמישה מחבלים לקחו חלק בפיגוע הרצחני שאירוע בגוש עציון לפני כחודשיים, בו נרצח רב"ט דביר שורק הי"ד. שניים מהמחבלים ביצעו באופן פיזי את הרצח ואילו שלושה נוספים סייעו בביצוע הפיגוע. אחרי שהוצא צו הריסה נגד שני הרוצחים, בשבוע שעבר פרסמנו בחדשות כיפה כי ניתן צו הריסה גם לבתיהם של שניים משלושת הסייענים - המחבלים יוסף זהור ואחמד אלעצפרה, והיום, כאמור, הוצא צו לעצירת ההריסה, לאחר שבשבוע שעבר כבר חתם אלוף פיקוד המרכז על צו להריסתם.

ארגון בצלמו, המייצג את משפחת שורק במאבק להרס הבתים, זועם על ההחלטה: "מדובר בהחלטה אומללה ואבסורדית. בג"ץ דן בהרס בתי מחבלים כאילו מדובר בויכוח כספי בין שני צדדים ודוחה דיונים כאלה חודשים ארוכים. דחיית ההרס הינה דלק ופרס למשפחות המחבלים".

"אנחנו דורשים לפעול לקביעה שבמקרה של ערעור לבג"ץ יתקיים דיון מיידי ולכל הפחות עד 48 שעות. היות שמדובר בדיני נפשות ולא בסכסוך כספי".