צו הריסה לסייענים ברצח דביר שורק הי"ד

בתיהם של שניים משלושת הסייענים שלקחו חלק בפיגוע ייהרסו, זאת אחרי שבחודש שעבר הוצא צו הריסה לשני המחבלים שביצעו את הרצח בגוש עציון - אך הוקפא על ידי בג"ץ

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 16/10/19 20:44 יז בתשרי התשפ

צו הריסה לסייענים ברצח דביר שורק הי"ד
לוחמי צה"ל | אילוסטרציה, צילום: דובר צה"ל

חמישה מחבלים לקחו חלק בפיגוע הרצחני שאירוע בגוש עציון לפני כחודשיים, בו נרצח רב"ט דביר שורק הי"ד. שניים מהמחבלים ביצעו באופן פיזי את הרצח ואילו שלושה נוספים סייעו בביצוע הפיגוע. אחרי שהוצא צו הריסה נגד שני הרוצחים, כעת ניתן צו הריסה גם לבתיהם של שניים משלושת הסייענים - המחבלים יוסף זהור ואחמד אלעצפרה.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, חתם היום (ג') על צווי הריסה לבתים בהם התגוררו שניים מהסייענים שעזרו בביצוע הפיגוע הרצחני בגוש עציון בו נרצח הנער דביר שורק ז"ל בחודש אוגוסט האחרון. צווי ההריסה שניתנו הם חלקיים בלבד, והמחבל החמישי המואשם כמו שאר החוליה ברצח טרם קיבל צו הריסה. הסייענים בפיגוע מואשמים בכך שביצעו תצפית, הכווינו וסייעו ברצח. בנוסף, צווי ההריסה שהוצאו למחבלים הנם חלקיים בלבד. אחרי שהוגש ערעור לבג"ץ בעניין צווי ההריסה של המחבלים שביצעו את הרצח, בג"ץ הקפיא את ההליך. 

אביו של שורק, יואב, התייחס בחודש שעבר למעצר המחבלים עם פרסומו ואמר: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר הי"ד לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט", אמר שורק, "העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו", הוסיף האב האבל.

דביר שורק הי"ד

דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

בעקבות החתימה על הרס בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק. מארגון בצלמו נמסר: "לצערנו החבר החמישי בחולייה חמק מהרס הבית בטענה המקוממת שרק סייע לרצח ולא רצח בפועל .מדובר בטענה מקוממת והזויה. ואנחנו דורשים מצה"ל להרוס את ביתו מידית. בנוסף לא ייתכן שאנחנו שלשה חודשים אחרי הרצח ורק עכשיו נחתמו הצווים מדובר בהתנהלות אטית המורידה באופן נחרץ את אפקט ההרתעה".

תגובת דובר צה"ל: אתמול, 15 באוקטובר 2019, חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, על צווי הריסה לדירות בהן התגוררו המחבלים יוסף זהור ואחמד אלעצפרה. צווי ההריסה הוצאו לאחר שנמסרו ביום 2 באוקטובר 2019 הודעות לבאי כוחם של משפחות המחבלים בדבר כוונת צה״ל להרוס את הדירות בהם התגוררו, ונדחו ההשגות שהגישו המשפחות. המחבלים היו חברים בחוליית טרור אשר ביצעה את פיגוע הדקירה ביום 7 באוגוסט 2019, בו נפל רב"ט דביר שורק ז"ל.