הקצין שאיבד את עינו בקרב - מונה למח"ט גולני

הרמטכ"ל החליט כי אל"מ ברק חירם, שנפצע במלחמת לבנון השנייה, איבד את עינו ואף קיבל צל"ש - ימונה למפקד החטיבה ויחליף בתפקידו את אל"מ שי קלפר, שיועלה בדרגה. בארגון נכי צה"ל בירכו על המינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/19 13:22 טז באלול התשעט

הקצין שאיבד את עינו בקרב - מונה למח"ט גולני
אל"מ ברק חירם, צילום: דובר צה"ל

מח"ט חדש לחטיבת גולני - אלוף-משנה ברק חירם, שנפצע קשה ואיבד עין במלחמת לבנון השנייה, מונה למפקד החטיבה, בדיון השיבוצים שהתקיים הבוקר (ב'), בראשות הרמטכ"ל כוכבי. המינוי טעון את אישור ראש הממשלה.

ברק חירם (40), שימש כמפקד עוצבת הגולן, גדוד 51 של גולני, בא"ח גולני ויחידת אגוז. בהיותו מ"פ ב'אגוז', במלחמת לבנון השנייה, נפצע קשה ואיבד את עינו. על הלחימה בקרב קיבל את עיטור מפקד עוצבת האש. בתפקידו האחרון שימש חירן כמפקד המרכז לאימונים באש בבסיס צאלים..

הוא יחליף בתפקיד מח"ט גולני את אל"מ שי קלפר, תושב היישוב לשם, הצפוי לקבל דרגת תת-אלוף ולהתמנות לראש חטיבת ההדרכה בזרוע היבשה.

יו"ר ארגון נכי צה״ל, עידן קלימן, בירך על המינוי: "משפחת ארגון נכי צה״ל מברכת את אל״מ ברק חירם לרגל מינויו למח״ט גולני הבא. חירם, שנפצע קשה ואיבד את עינו במלחמת לבנון השניה וזכה בצל״ש על פעולתו בשדה הקרב, הוא דוגמה ומופת לציונות, אהבת המדינה, אומץ לב ונחישות. אנו חשים גאווה גדולה על כך שעל התפקיד התמודדו שני פצועי צה״ל, אל״מ ברק חירם ואל״מ רועי לוי, שנפצע קשה מאוד בצוק איתן. אנו, פצועי צה״ל ומערכות ישראל יודעים היטב עד כמה כבד המחיר ששילם חירם וכמה קשה הדרך לשיקום ולחזרה לתפקוד ולפעילות. אנו גאים מאוד במינויו לתפקיד החשוב ומצדיעים לו. ברק - אחינו אתה. עלה והצלח".

עוד הוחלט בסבב המינויים בצה"ל, כי אל"מ אוהד מאור ימונה למפקד עוצבת "עקבות הברזל", ואל"מ אלרן מוראש ימונה למפקד בית הספר למ״כים ולמקצועות החי"ר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן