מח"ט גולני החדש: בוגר המדרשייה וישיבת שבי חברון

אל"מ שי קלפר, שמילא שורה ארוכה של תפקידי לחימה ופיקוד בחטיבה, נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת גולני, "אני חש זכות ומחויבות עצומה לחזור להוביל ולפקד על החטיבה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/05/18 21:34 י בסיון התשעח

מח"ט גולני החדש: בוגר המדרשייה וישיבת שבי חברון
קלפר מקבל את תג היחידה ממפקד פיקוד הצפון, צילום: דובר צה"ל

אל"מ שי קלפר מונה היום (חמישי) באופן רשמי, באתר ההנצחה ומוזיאון חטיבת גולני בצומת גולני, לתפקיד מפקד הטיבה החומה.

קלפר החליף, במעמד מפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק, מפקד עוצבת "געש" תא"ל אבי גיל, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים, את אל"מ שלומי בינדר ששימש בתפקיד בשנתיים האחרונות.

הקצין הסרוג, שמתגורר בעלי זהב, נולד בכפר סבא וגדל בשערי תקווה. הוא למד במדרשיית נועם בפרדס חנה ובישיבת שבי חברון ובשנת 1996 התגייס לסיירת גולני. בהמשך עשה תפקידים פיקודיים בגדוד 12 ובפלוגת ההנדסה של החטיבה ואף קיבל צל"ש על תפקודו במהלך האינתיפאדה השניה בתחילת שנות ה-2000.

בזמן ששירת כמ"פ בגזרת איו"ש הוא  הועמד לדין משמעתי לאחר תקרית שבה ירו כוחות תחת פיקודו, אש חיה לעבר מפגינים פלסטינים ואנשי שמאל קיצוני ופצעו שניים מהם, בסמוך לגדר ההפרדה ליד אלקנה. מסקנות ועדת הבדיקה קבעו כי הכוח בפיקודו לא הגיע לאירוע עם אמצעים לפיזור הפגנות כנדרש.

המפקד היוצא מימין, הנכנס משמאל ותא"ל ניב במרכז

המפקד היוצא מימין, הנכנס משמאל ותא"ל גיל במרכזצילום: דובר צה"ל

אל"מ קלפר פיקד על גדוד גפן בחטיבת בה"ד 1 ואף חזר לגדוד לאחר נפילתו של מי שהחליפו בתפקיד, סא"ל דולב קידר הי"ד שנהרג במבצע צוק איתן. תפקידיו הבאים היו מח"ט שומרון ומפקד בסיס האימונים צאלים.

"בחרדת קודש, מתוך הבנת גודל האחריות, וחשיבות המשימה, אני מקבל היום את הפיקוד על חטיבת גולני", הוא אמר היום בטקס חילופי התפקידים. לדבריו, "כאן במקום זה, לפני כעשרים שנה, נשבעתי אמונים לצה״ל ולגולני. בחטיבה זו גדלתי, עוצבתי ונמניתי על מרבית מיחידותיה כלוחם וכמפקד בשדות האימונים ובשדות הקרב. אני חש זכות ומחויבות עצומה לחזור להוביל ולפקד על החטיבה, לשאת את תג החטיבה על הכתף, להיות נאמן לערכיה, מחובר לאנשיה ומחויב למשימותיה".

המח"ט היוצא, אל"מ בינדר אמר כי "חטיבת גולני היא חטיבת חוד בצה"ל המביאה ערך ייחודי בתמרון הצה"לי. השילוב בין איכות האנשים, רוח החטיבה ויכולותיה הטכנולוגיות מהווה נוסחה מנצחת. גולני חותרת לניצחון בכל משימה, למקצוענות ולמצוינות. היא גשר בין כל פלגי החברה הישראלית, היא מלמדת את חייליה מהי סובלנות, איפוק וקבלת האחר ובכך יש לה תפקיד משמעותי מאוד בחברה הישראלית הרבה מעבר לייעודה הצבאי".