צה"ל במצוד אחר המחבלים

על פי הודעת צה"ל, הפיגוע התבצע על ידי מטען מאולתר. חיילים נפרסו ומחסומים הוקמו בצירים באזור. סמוטריץ': את המחסומים צריך היה להחזיר מזמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/19 12:23 כב באב התשעט

צה"ל במצוד אחר המחבלים
חיילי צה"ל במחסומים, באזור הפיגוע, צילום: דובר צה"ל

לוחמי צה"ל וכוחות נוספים מקיימים כעת מצוד אחר המחבל, לאחר פיגוע המטען הבוקר (ו') במעיין 'עין דני' הסמוך לדולב. דובר צה"ל, תא"ך רונן מנליס, אמר בתדרוך לכתבים כי מדובר באירוע חמור וקשה: "אנחנו מדברים על פיגוע חמור וקשה מאוד. מדובר במשפחה שהייתה במעיין ליד היישוב דולב. אל עבר המשפחה הושלך מטען מאולתר או הופעל מטען שהיה שם מראש - עדיין נמצא בבדיקה".

מחסומים באזור הפיגוע

מחסומים באזור הפיגועצילום: דובר צה"ל

מנליס הדגיש כי צה"ל תגבר את הכוחות באזור: "כוחות נוספים, גם של חטיבת "אפרים" בה התרחש הפיגוע וגם כוחות נוספים הוקפצו בשלב הזה, תגברנו את הכוחות באוגדה".

מפקד פיקוד המרכז, מפקד האוגדה ומפקדים נוספים נמצאים בשטח ומבצעים הערכת מצב. לוחמי צה"ל סורקים במרחב, והתבצעו חסימת צירים ותגבור למאמצי ההגנה באזור.

שר התחבורה סמוטריץ' קרא להחזיר את המחסומים באופן קבוע: "ראש הממשלה נתניהו חייב להורות לצה"ל להשיב את כל המחסומים ביהודה ושומרון מייד. לא אחרי הפיגוע כדי ללכוד את המחבלים ולהעביר אותם לקיטנות בתנאי לוקסוס בבתי הכלא הישראליים, אלא כדי למנוע את הפיגוע והנרצח הבא. לסגור צירים לתנועת ערבים. חיי אזרחינו קודמים לאיכות החיים של אוייבינו". כתב.