טרור ההצתות מגיע לצפון?

בתיעוד שפורסם בחדשות 12 נראים מחבלי חיזבאללה מתקרבים לגדר המערכת עם ישראל ומציתים במכוון שרפה, מתוך כוונה שתעבור את הגבול. במערכת הביטחון משוכנעים כי מדובר בדפוס חוזר שיילך וישתכלל

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/19 21:17 יז באב התשעט

טרור ההצתות מגיע לצפון?
נלחמים בהצתות בעוטף עזה. ארכיון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

האם טרור בלוני התבערה, המוכר לנו כל כך טוב בקיצים האחרונים מאזור עוטף עזה, וטרור ההצתות המתמשך ביהודה ושומרון מתפשטים גם לגבול הצפון? בתיעוד שפורסם הערב בחדשות 12 נראים מחבלי חיזבאללה מתקרבים לגדר המערכת עם ישראל, בגבול לבנון, ומדליקים אש במספר מוקדים.

(באדיבות חדשות 12)

האש התפשטה במהירות ובסיוע הרוח לעבר שטח ישראל, גרמה לפיצוץ מוקשים, חסימת כבישים ואף הכנות לפינוי מרגליות בגבול הצפון. רכבים של האו"ם שעברו באזור לא גילו ניסיון לעצור את המציתים. האש כובתה לאחר שעות של מאמצים מצד כוחות הכיבוי, ללא נפגעים בצד הישראלי, אך בצה"ל משוכנעים כי התקרית איננה חד פעמית, והיא עלולה בקלות להפוך לדפוס קבוע של ארגון הטרור.

ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, יורם מכלוף, אמר לחדשות 12 כי "כולם יודעים שהצד הלבנוני עושה את הפרובוקציות האלה ובטח שהשרפה הזאת היא על ידם ולא במקרה". עוד הוסיף: "זה לא איזה רועה תמים. הם לומדים אותנו. הם רוצים ללמוד ואנחנו ערוכים ומוכנים. אנחנו יודעים בדיוק מה הם רוצים".