הצתת ענק במטעי הדובדבנים בגוש עציון

פלסטינים הציתו את המטעים בקיבוץ כפר עציון וגרמו לנזק משמעותי, ימים ספורים לפני הפסטיבל שאמור להתקיים במקום. נאמן: "עדים למתקפות חוזרות ונשנות. חקלאי הגוש אינם הפקר"

חדשות כיפה דויד ליבנה 23/05/18 08:50 ט בסיון התשעח

הצתת ענק במטעי הדובדבנים בגוש עציון
נזקי ההצתה במטעי הדובדבנים בכפר עציון, צילום: משטרת ישראל

ימים ספורים לפני פסטיבל הדובדבנים המסורתי בגוש עציון, הציתו הלילה (ד') פלסטינים את מטעי הדובדבנים ב"אוכף המוכתר" שבקיבוץ כפר עציון. השריפה השתוללה במשך זמן רב עד שהושגה עליה שליטה, ועל פי הערכות ראשוניות היא הותירה אחריה נזקים רבים ומשמעותיים.

הצתה זו מצטרפת לגל של הצתות וניסיונות הצתה שאירעו באזור בתקופה האחרונה, כמו גם לגנבת עשרות טונות של דובדבנים מהמטעים.

בסוף שבוע הבא אמור להיערך במקום פסטיבל הדובדבנים המסורתי של גוש עציון זו השנה ה-17. מדי שנה מושך אליו הפסטיבל אלפי מבקרים שנהנים מקטיף הדובדבנים ומשלל פעילויות משפחתיות.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, הגיב על ההצתה ואמר: "אנו עדים למתקפות מאורגנות על ידי פורעים ערביים בחקלאיים יהודיים שחוזרות ונשנות. לא מדובר כאן בבני נוער משועממים אלא לא פחות מפגיעה חמורה בעם ישראל ובריבונות ישראל.  לא ייתכן שחקלאי יהודי לא יוכל לעבד את אדמתו.

"הפורעים ממשיכים את ניסיונם המסורתי לנשל את אנשי גוש עציון מאדמתם, ואנו מכריזים בפה מלא שהם יימצאו אותנו כאן עומדים על ערכינו ועל אדמתנו לנצח. רשויות המדינה ובראשם בית המשפט ששחרר רק לפני מספר ימים את הפוגעים בחקלאי ישראל לאחר שנעצרו על ידי כוחותינו בעמל רב, נדרשים לפעול מידית להשלטת שלטון החוק. חקלאי גוש עציון וכפר עציון אינם הפקר".

נזקי ההצתה במטעי הדובדבנים בכפר עציון

נזקי ההצתה במטעי הדובדבנים בכפר עציוןצילום: משטרת ישראל