אירועים של הרשות הפלסטינית בוטלו בהוראת ארדן

השר לביטחון פנים חתם על צווי סגירה לאירועים בהם זוהתה מעורבות הרשות הפלסטינית בירושלים: "אמשיך להילחם ולמנוע כל הפרה של הריבונות שלנו בירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/19 18:49 ד באב התשעט

אירועים של הרשות הפלסטינית בוטלו בהוראת ארדן
בית ה'אוריינט האוס', במזרח ירושלים, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, חתם היום על צווים המורים למנוע את קיומם של אירועים בחסות ובמימון הרשות הפלסטינית שהיו אמורים להתקיים היום (ב') במזרח בירושלים, והיו אמור לכלול שירים לאומניים פלסטיניים, נאומים של בעלי תפקידים בכירים ברשות הפלסטינית, סמלים ריבוניים פלסטיניים ובהשתתפות שרים מהרשות ופעילים מארגון הטרור "החזית העממית".

זו לא הפעם הראשונה שארדן סוגר אירועים במימון או בהשתתפות אנשי הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים. לפני כחצי שנה הורה על סגירת אירוע כזה, שאמור היה לכלול סממנים לאומיים פלסטיניים, ובחודש אוקטובר האחרון סגר אירוע במימון הרשות לזכר פעיל פלסטיני.
בנוסף, ארדן יוזם בימים אלה תיקון חקיקה שיאפשר להגיש כתבי אישום ולבקש מבית המשפט גם עונש של עד שלוש שנות מאסר למארגני אירועים כאלה המפרים את ריבונות ישראל.

האירוע הראשון שאמור היה להתקיים הערב, נערך לזכרו של פעיל הפת"ח אחמד עדילה, אביו של אחראי תחום הספורט בירושלים מטעם הרשות הפלסטינית ג'מאל עדילה, הכפוף לשר הספורט הפלסטיני ג'יבריל רג'וב.
האירוע והשני אמור היה להיערך לזכרו של סובחי ג'ושה, פעיל אש"פ שגורש לירדן לפני שנים רבות והיה ממייסדי מפלגת "נידאל שעבי-המאבק הלאומי" שהיא חלק מארגון אש"פ ויש לה נציגים בממשלת הרש"פ. באירוע היו אמורים להשתתף שר הרווחה ברש"פ, פעילי רש"פ ופעילים המזוהים עם ארגון הטרור "החזית העממית".

סוגר אירועים. השר ארדן

השר ארדןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

כמו כן, השר לביטחון פנים חתם על הארכת הצו המונע את פעילות הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים לאחר שאימץ את המלצת השב"כ ומשטרת ישראל בנושא. הצו מגביל את פעילותו של ה"אוריינט האוס" במזרח ירושלים, וכן מוסדות נוספים במזרח העיר: "לשכת המסחר המזרח ירושלמית", "המועצה העליונה לתעשיית התיירות הערבית", "המרכז למחקרים פלסטינים (מאד"א)", "מועדון האסיר הפלסטיני" ו-"המשרד למחקרים חברתיים וסטטיסטיים" בעקבות השתייכותם לרשות הפלסטינית.

הצווים ניתנו בהתאם לסעיף 3(א) לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), התשנ״ה- 1994, אשר אוסר על הרשות הפלסטינית לפתוח או להפעיל נציגות, לקיים אסיפה או פעילות בתחומי מדינת ישראל, ומסמיך את השר לביטחון הפנים לאסור בצו על קיום פעילות כזו.

השר ארדן אמר: "הרשות הפלסטינית ממשיכה כל העת לנסות לייצר אחיזה פלשתינית בירושלים בכל דרך, כולל העברת מימון לפעילויות מטעמה, ומשטרת ישראל פועלת כל הזמן כדי להתחקות אחר הניסיונות הללו ולבלום אותם. אני איאבק בכל דרך כדי למנוע הפרה של הריבונות שלנו בכל חלקי בירתנו ירושלים".