השר ארדן הורה על ביטול אירוע בירושלים שמומן על ידי הרשות הפלסטינית

בבית הספר דאר א-טיפל בשכונת ואדי ג'וז, אמור היה להיערך אירוע לזכרו של תושב ירדן שפעל להעברת בתי ספר לניהול הוואקף הירדני. השר לביטחון הפנים חתם על צו לסגירתו, "אמשיך לפעול נגד הפרת הריבונות הישראלית על ידי הרשות הפלסטינית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/10/18 17:49 כד בתשרי התשעט

השר ארדן הורה על ביטול אירוע בירושלים שמומן על ידי הרשות הפלסטינית
השר גלעד ארדן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, חתם הערב (ד') על צו לסגירת אירוע שהיה אמור להיערך במימון הרשות הפלסטינית בירושלים.

האירוע, שצפוי היה להתקיים בבית הספר דאר א-טיפל בשכונת ואדי ג'וז שבמזרח העיר, קיבל את תמיכת הרשות במטרה להנציח את זכרו של חוסני אל שהאב, תושב ירדן ממקימי רשת בתי ספר ירדנים בירושלים ומי שפעל להעברת בתי הספר לניהול הוואקף הירדני.

ניסיון הפרת ריבונות? תמונת ארכיון: מזרח ירושלים

ניסיון הפרת ריבונות? תמונת ארכיון: מזרח ירושליםצילום: פלאש 90. קובי גדעון

הצו מורה שלא לקיים את הפעילות במזרח ירושלים, וארדן הנחה את המשטרה שלא לאפשר את קיומו של האירוע בירושלים או בכל מקום אחר בישראל. הבסיס להוראה הוא סעיף בחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה, אשר אוסר על הרשות הפלסטינית לפתוח או להפעיל נציגות, לקיים אסיפה או פעילות בתחומי מדינת ישראל, ומסמיך את השר לביטחון הפנים לאסור בצו על קיום פעילות כזו.

בסביבתו של ארדן ציינו כי בשנים האחרונות, הוצאו על ידי השר לביטחון הפנים מספר צווים כנגד קיום אירועים או הפעלת נציגויות מטעם הרשות הפלסטינית בשטחיה הריבוניים של מדינת ישראל. בין היתר, האריך השר את הצו המורה על סגירתו של בניין האוריינט האוס, ששימש בעבר את מוסדות הרשות, ומנע קיומם של אירועים נוספים.

השר ארדן התייחס להוראתו ואמר כי "הרשות הפלסטינית שדרגה את מאמציה בשנה האחרונה לכרסם בריבונותנו בירושלים ופועלת בדרכים שונות כדי לקבוע עובדות בשטח. אמשיך לפעול בתקיפות כדי למנוע את הפרת הריבונות הישראלית במזרח ירושלים על ידי הרשות הפלסטינית".