האם למחבל שגרם לשריפת בתה: "הלוואי שאתה וילדיך תחוו דבר דומה"

סיגל סופר, שבתה תהל נפצעה קשה בפגיעת בקבוק תבערה בשנת 2015, התעמתה עם המחבל שביצע את הפיגוע וסיפרה לשופטים על תהליך השיקום הממושך: "עברתי פיגוע בעצמי בגוש קטיף. לראות את הבת שלך נפגעת זה קשה פי כמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/19 13:24 כג באייר התשעט

האם למחבל שגרם לשריפת בתה: "הלוואי שאתה וילדיך תחוו דבר דומה"
סיגל ותהל, צילום: באדיבות המשפחה

סיגל סופר, שבתה תהל נפצעה קשה לאחר שנשרפה מבקבוק תבערה שהושלך על רכבם, התעמתה הבוקר (ג') עם המחבל שביצע את הפיגוע ואמרה: "הלוואי שגם את וילדיך תישרפו כמו בתי".

סופר התייצבה בבית המשפט הצבאי במחנה עופר בדיון על עסקת הטיעון עם המחבל, שפצע באורח קשה את תהל בשנת 2015 בדרכה עם משפחתה לבית אל, במסגרתו הוא צפוי להאיסר למשך 16 שנים.

"הסיוט שלנו מתחיל ביום שישי", סיפרה לשופטים, "נסיעה שמחה לשבת משפחתית בבית אל. פתאום משום מקום מושלכים לעבר רכבנו שני בקבוקי תבערה. קשה לתאר את הבהלה, הפחד והבלבול שהיו ברכב באותם רגעים. בקבוקי התבערה חדרו את חלון הרכב בחלקו האחורי ונפלו על הכיסא שבו ישבה תהל בת השלש, בתוך שניות הכל החל להישרף. האש שורפת את גופה הקטן מלמעלה עד למטה, תהל צועקת ובוכה ואיתה האחים שלה מתן ותאיר. הבהלה היתה גדולה, היו ניסיונות כושלים לכבות את תהל. לעצור את הרכב לא יכולנו, ארבעה מחבלים רעולי פנים עם שנאה בעיניים עמדו על הכביש, מחכים רק שהטרף שלהם יעצור ובזה הם יוכלו לוודא הריגה ולסיים את המלאכה".

הכיסא עליו ישבה תהל

הכיסא עליו ישבה תהלצילום: באדיבות המשפחה

בהמשך היא תיארה את תחושותיה באותם רגעים "הסיוט הגדול מתרחש מול עיניי. אני לא מפסיקה לצעוק 'לא שוב, לא שוב', לא יכול להיות ששוב אנחנו בסרט הרע הזה. הרי לפני מספר שנים כבר עברנו סיוט, בו חדרו מחבלים לישוב שלנו בגוש קטיף הגיעו עד לביתנו ושם דקרו אותי בסכינים בכל חלקי גופי, עברתי טיפולים והתמודדות קשה. ואז זה שוב בא והפעם קשה יותר, לראות ילד שלך שנפגע קשה פי כמה מפגיעה בגופך שלך. לא מאחלת לאף אחד לראות ככה את ילדיו".

מאז הפיגוע עברה תהל, היום בת 7, טיפולים קשים ושיקום ממושך ואמה סיפרה בכאב על ההתמודדות המורכבת: "נדרשתי לעמוד מול הקושי ולחזור ולהכאיב לבת שלי, תוך צעקות שלה ' אמא צריכה לעשות נעים לבת שלה ואת מכאיבה לי, את לא אוהבת אותי'. מה עושה אמא ששומעת מילים כאלה מביתה, וחייבת לחזור ולעשות זאת כל בוקר?".

את דבריה היא סיימה במילות חיזוק: "בימים אלו אנחנו מציינים מידי שנה את הפיגוע הראשון, וכעת נאלצים לשוב ולעמוד מול הרשע והשנאה בפיגוע השני. אך אני חוזרת ואומרת, כשם שאחרי הפיגוע הראשון קמנו, התאוששנו, הבאנו עוד ילדים לעולם.. גם הפעם אנחנו מרימים את הראש וממשיכים בכל הכוח קדימה, מתוך אמונה ושמחה כי זו בדרך, עם ישראל חי".

תהל במהלך השיקום

תהל במהלך השיקוםצילום: באדיבות המשפחה

עו"ד בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה כנפגעי עבירה מסר: "מדובר באירוע קשה ביותר שרק בנס לא הסתיים באסון כבד יותר. אין ספק שמעורבותם של נפגעי האיבה בהליכים המשפטיים מביאה לתוצאות של החמרה כלפי המרצחים, אף כשהמשפט מסתיים לבסוף בעסקת טיעון.  אנו נמשיך ללוות את התיקים של המחבלים ונפעל לכך שהעונשים כנגד המחבלים יוחמרו עוד ועוד כחלק מהמלחמה בטרור האיסלמי הרצחני".

יש לציין כי חברי החוליה שביצעו את הפיגוע נידונו בעבר,במסגרת מספר עסקאות טיעון, ל-10, 12 ו 14 שנות מאסר ותשלום פיצויים כספים. היום, כאמור, הוגשה עסקת הטיעון האחרונה של המחבל הרביעי שהשליך בפועל את בקבוק התבערה, והוא נידון ל-16 שנות מאסר ותשלום פיצוי כספי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן