הציבור מתבקש לא להגיע להלווית ההרוג

הלוויתו של משה אגדי הי"ד, שנהרג מפגיעת רקטה, תתקיים אחר הצהריים באשקלון. בעירייה הודיעו כי בעקבות הנחיות החירום של פיקוד העורף, האוסרות על התכנסות של מעל 300 איש, הציבור מתבקש לא להגיע ללוויה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/19 12:19 ל בניסן התשעט

הציבור מתבקש לא להגיע להלווית ההרוג
משה אגדי הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

נהרג מפגיעת רקטה - אך הלווייתו תהיה מצומצמת. עיריית אשקלון הודיעה כי הציבור מתבקש שלא להגיע להלווייתו של משה אגדי הי"ד, שנהרג הלילה (א') מפגיעת רקטה בבית חמותו שבאשקלון. על פי הודעת העירייה, בשל המצב הביטחוני והנחיית פיקוד העורף האוסרת על התכנסות של מעל 300 איש, אבקשכם להודיע לציבור הרחב להימנע מלהגיע להלוויה.

הלווייתו של משה אגדי הי"ד, תיערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין בשכונת גבעת ציון (רחוב הרב ברוך סבג). אחיו של משה, שי, סיפר הבוקר בגל"צ: "ידע לכבד כל אדם, אהוב על כולם, צנוע. לא יודעים איך ממשיכים מכאן. אנחנו חסרי אונים. היה שמח בחלקו. אי אפשר לתאר את זה במילים. אנחנו עדיין לא מעכלים. הוא ישן בבית של חמותו, שם הוא נהרג. אני לא יודע מה הסיפור שהוא לא היה במרחב המוגן".
עוד הוסיף האח: "אמא שלי, נהיו לה 14 ילדים ומעל 100 נכדים ונינים ואני לא מבין למה היא צריכה ככה בסוף חייה לאבד ילד. כל מי שמכיר את משפחת אגדי מכיר את משה. היה אדם צדיק. משה היה ירקן בשוק באשקלון, עזר למשפחה. כולם יגידו כמה הוא היה אדם ישר, הגון וטוב לב".

אח נוסף של משה אגדי, אבי, אמר ברדיו 103FM: "הרגו כאן ילד בן 58 והודיעו לנו את הבשורה בשלוש בבוקר. גם ככה לא ישנו כל הלילה. יש לנו עוד אחות שגרה בראשון לציון ואח שגר בבית"ר עילית, מלבדם כולם אשקלונים. אמא שלנו בת 80. היא לא מסוגלת לדבר היום והיא בקושי נושמת מהבוקר. החיים שלו היו העבודה, בית הכנסת, הילדים והאישה. יש לו ילדה בת 13, ילד בן 25 ובן 27".

 

משה אגדי הוא האזרח הישראלי הראשון שנהרג מירי מעזה מאז מבצע 'צוק איתן'. בנובמבר האחרון נהרג מחמוד אבו עסבה, קבלן בניין פלסטיני מחברון, מפגיעת רקטה של שנורתה מעזה. ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, אמר הבוקר: "זוהי שעה קשה לעיר אשקלון. כולנו אבלים, כואבים ושבורים מגודל הטרגדיה שהיכתה באחת המשפחות הוותיקות והמוכרות בעיר אשקלון. העירייה תעמיד לרשות המשפחה את כל הסיוע הדרוש להם בשעה זו ותתמוך בהם ככל שיידרש. בהזדמנות זו, אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ממטחי הרקטות האחרונים לעבר העיר".