הסלמה בדרום: 400 רקטות, הרוג ופצועים באשקלון

הרוג ועשרות פצועים בעקבות מטחי הרקטות ששוגרו לישובי הדרום. צה"ל נערך לפעולה נרחבת ומגייס מילואים. הלימודים בעוטף עזה בוטלו. בשל ההסלמה הקבינט צפוי להקדים את התכנסותו לשעות הבוקר.

חדשות כיפה מירב כהן 13/11/18 08:15 ה בכסלו התשעט

הסלמה בדרום: 400 רקטות, הרוג ופצועים באשקלון
צילום: דובר צה"ל

יממה של הסלמה בדרום בעקבות המבצע החשאי בעזה שהסתבך והריגתו של בכיר חמאס. מאמש נורו על ישראל וישובי הדרום יותר מ-400 רקטות והמטחים אינם נפסקים גם בשעה זו. הקבינט הקדים את ישיבתו ל-9 בבוקר ובחמאס מאיימים להמשיך עם ההסלמה ולהגיע עד באר שבע ואשדוד.  

למטח הרקטות יש תוצאות קשות. הרוג אחד באשקלון ועוד 75 פצועים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בנוסף פונו 10 נפגעים לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אחד במצב קשה.

תקיפות צה"ל בעזה

תקיפות צה"ל בעזהצילום: דובר צה"ל

 

צה"ל מגיב לגל האלימות שהתחדש מצד חמאס. מטוסי קרב של צה״ל תקפו במהלך הלילה עשרות יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה.
בשעה האחרונה נתקפו גם מחסן אמצעי לחימה בחאן יונס, מתחם צבאי בזייתון ואתר לייצור אמצעי לחימה בשייח עומדאן. 

כמו כן כוחות זרוע הים תקפו כלי שיט ייעודי השייך לכוח הימי של חמאס במעגן נוציראת שבדרום רצועת עזה. עד לשעה זו נתקפו למעלה מ-100 יעדי טרור ובהם שלושה נכסי טרור ייעודיים ויחודים- מבני שלטון של ארגון הטרור חמאס המשמשים למטרות צבאיות.

צה"ל נערך לתרחישים נוספים ולהרחבת הפעילות בדרום ובהתאם לכך צווי 8 חולקו לחיילי מילואים. 

בעקבות אירועי הלילה הקשים, צפוי הקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס הבוקר (ב') לדון בהתפתחויות ולקבל החלטות בנוגע למדיניות ההמשך בדרום. ישיבת הקבינט שתוכננה לשעה 16:00 הוקדמה לשעה 9:00 בבוקר לאור ההתפתחויות. 

הלימודים בעשרות ישובים בוטלו וכן הבחירות לרשויות המקומיות בדרום שאמורות להיערך היום. 

הזרוע הצבאית של חמאס מאיימת: "אם ישראל תמשיך לתקוף מבנים מגורים, היעד הבא לתקופות - אשדוד ובאר שבע"

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן