"אתה חייב להבין את הביקורת נגדך": הציטוט מהעימות בין גלנט לבן גביר נחשפים

שר הביטחון, יואב גלנט טען כי "עוצמה יהודית" תוקפים אותו ברקע הוצאת צווים מנהליים שהוא הוציא לאחרונה | בן גביר תקף: "בצדק, כי הצווים שלך זה נגד פגיעה ברכוש, צריך להפריד בין רוצחים לפגיעה ברכוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 20:54 כח בתמוז התשפג

"אתה חייב להבין את הביקורת נגדך": הציטוט מהעימות בין גלנט לבן גביר נחשפים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90 Avshalom Sassoni/Flash90

עימות חריף בממשלה: דיון מיוחד התקיים היום (ב') בנושא סמכויות הוצאת צווי מעצר מנהלי בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט, שר המשפטים, יריב לוין והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. במהלך הדיון תקף בן גביר בחריפות את גלנט וטען כי הוא מוציא צווים מנהליים רק נגד יהודים.

"זה גם נגד ערבים וגם נגד יהודים", השיב גלנט, "איך זה מתיישב עם המאבק האגרסיבי שלך נגדי ונגד השב"כ על צווים מינהליים?". השר בן גביר השיב ואמר כי "מאוד פשוט, אני מכיר את החומרים, אתה מוציא צו מינהלי לאנשים שמזיקים לרכוש, אני רוצה צווים לרוצחים". גלנט השיב בחזרה לשר בן גביר: "חברי סיעתך תוקפים באגרסיביות אותי ואת השב"כ". 

בן גביר: "מקווה שהמודיעין שלכם נגד ערבים טוב יותר ממה שיש לכם נגד יהודים"

בן גביר המשיך לתקוף את גלנט. "בצדק, כי הצווים שלך זה נגד פגיעה ברכוש ואני עומד מאחורי זה שצריך להוציא צווים מינהליים לרוצחים. צריך להפריד בין רוצחים לפגיעה ברכוש", אמר בן גביר.  גלנט הגיב לבן גביר ואמר כי "מן המפורסמות, פדרמן כעו"ד ואתה כדובר הייתם נגד זה". בן גביר עונה: "אני מקווה שהמידע שנותנים לך טוב יותר. פדרמן מעולם לא היה עו"ד. לא אוהב גרפיטי והצתת מכוניות, אבל כלפי רצח צריך להתייחס אחרת". 

רכבים שנשרפו בלובן

רכבים שנשרפו בלובן צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

גלנט המשיך, "בלון גז ובנזין זה העצורים בחווארה". השר בן גביר שוב תיקן את גנלט: "בלון גז ממחתרת בת עין, זה מלפני עשרים שנה, מקווה שהמודיעין שלכם נגד ערבים טוב יותר ממה שיש לכם נגד יהודים, אני נגד שיהודי יכתוב גרפיטי או יצית רכב, אבל זה עולם אחר, מאשר רוצחים, יש לנו רצח במגזר על בסיס יום יומי, אי אפשר לומר לי לך תטפל, ולא לתת כלים. לשיטת כל גורמי המקצוע, מעצרים מנהליים למשפחות פשע, יפחיתו מעשי רצח". 

גלנט: "מעצרים מנהליים שלא על ידי שר הביטחון בנושאי טרור הוא בלתי אפשרי"

באמצע העימות, ראש הממשלה נתניהו מתערב ואומר כי"הרצח במגזר הערבי זה טרור, אנשים חיים תחת טרור". שרון אפק, המשנה ליועמ"שית אמר בדיון: "יש בעיה ששר יוציא צווים מנהליים ללא הגבלת זמן". השר בן גביר השיב: "מוכנים להגבלת זמן".  שרון אפק מוסיף: "זה לא בטחון המדינה זה מעשה פלילי סופר חמור". השר בן גביר משיב: "זה בטחון הציבור". לדברי שרון אפק, "הם לא מפחדים ללכת למכולת" השר בן גביר: "בטח שהם מפחדים, אתה לא יודע מה קורה שם".

נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון

נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון צילום: Amit Shabi/POOL

שר המשפטים יריב לוין התערב אמר כי "זה שאלה של זמן, ביום שיהיה 20 נרצחים באירוע, אנחנו נגיע לכלים המנהליים, אז בואו נמנע את הרצח שיגיע". השר בן גביר התייחס לדבריו של לוין ואמר: "אפשר לחכות שנה שיתגיייסו שוטרים ונקים משמר לאומי, אבל אין לנו כלים עד אז. אני מפחד שאנחנו נקבל 500-600 נרצחים וזה ביטחון של אנשים שצועקים, ובצדק צועקים. אם לא רוצים מעצרים מנהליים לפחות שיהיו צווי הגבלה".

בסיום הדיון, השר גלנט חזר ואמר כי הוא מצפה לגיבוי מלא מכל שרי הממשלה. "מעצרים מנהליים שלא על ידי שר הביטחון בנושאי טרור הוא בלתי אפשרי, אני מצפה לגיבוי מלא של כל שרי הממשלה כאשר אני פועל מתוקף תפקידי בנושא המעצרים המנהליים".  השר בן גביר הגיב לדבריו ואמר כי "אתה חייב להבין את הביקורת נגדך, אתה מתנגד לצווים לרוצחים ובעד צווים לפגיעה ברכוש".