"שלחתי יד לאקדח, המחבל הסתובב לכיוונינו והתחלנו לירות כמעט ביחד"

יומיים לאחר שנפצע בפיגוע הירי בחווארה, מצבו של דיוויד שטרן מוסיף להשתפר. בסרטון שפורסם, משחזר שטרן את האירועים ודורש מהממשלה ביטחון: "החזירו את המחסומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 18:10 כח באדר התשפג

"שלחתי יד לאקדח, המחבל הסתובב לכיוונינו והתחלנו לירות כמעט ביחד"
זירת הפיגוע בחווארה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הפיגוע בחווארה: יומיים עברו מאז הפיגוע בחווארה, במהלכו נפצע תושב איתמר, דיוויד שטרן מהירי של המחבל. שטרן, בוקר יחידת המארינס, הגיב לבירי על המחבל ואף פצע אותו ובהמשך גם התפנה לאמבולנס כשהוא על רגליו. עתה, לאחר שהתאושש מעט, מספר שטרן מבית החולים מה בדיוק קרה באותם רגעים.

צפו בדיוויד שטרן משחזר את האירועים:

דיוויד שטרן משחזר את הפיגוע והירי במחבל צילום: מועצה איזורית שומרון

"חייבים להחזיר את המחסומים אי אפשר להמשיך ככה"

"ביום ראשון נסעתי עם אשתי בחווארה לכיוון ירושלים. הגעתי לכיכר, והמחבל עבר את הכביש, עצרתי לו, לעבור את הכביש" הוא אומר ומספראיך התחיל לחשוד במחבל, "התחלתי מיד ללכת לאקדח,  המחבל הסתובב לכיוונינו והתחלנו לירות כמעט ביחד, הוא ירה עלינו, ואני יריתי עליו, וראיתי מהחלון בצד שאחרי שיריתי משהו כמו 10 כדורים הוא ברח. התקדמתי עם האוטו כמה מאות מטרים ועצרתי. התחלתי לשים חוסם עורקים ותחבושת, ואחרי כמה דקות האמבולנס הגיע ולקחו אותי לבית חולים" הוא מספר.

זירת הפיגוע בחווארה

זירת הפיגוע בחווארה צילום: תיעוד מבצעי מד"א

שטרן ביקש להודות לציבור ואמר: "אני רוצה להגיד קודם כל תודה להשם  ולכל עם ישראל על התפילות והתמיכה אני באמת מרגיש את האהבה של כולם תודה רבה". שטרן הוסיף ודרש גם מהממשלה לעשות יותר בכל הנוגע לביטחון האישי של התושבים ואמר: "אני רוצה להגיד שחייבים להחזיר את המחסומים אי אפשר להמשיך ככה אנחנו בנס יצאנו מהפיגוע אבל מה יהיה עם המשפחה הבאה".

יו"ר מועצת שומרון מתריע: "זה עלה כבר בדם"

ראש המועצה האזורית שומרון,  יוסי דגן הצטרף לקריאתו של שטרן ופנה לממשלה: "לצערי הרב תושבי השומרון מרגישים שמפקירים אותם, אל מול גל הטרור שהרשות הפלסטינית מנסה לחמם באזור חווארה ושכם. סגרו את החנויות בחווארה אחרי הפיגוע, אחרי יומיים פתחו אותם בשקט מה קרה המצב השתנה? את המחסומים הביטחוניים לא מחזירים, זה עלה כבר בדם" אמר.

יוסי דגן

יוסי דגן, דורש את המחסומים צילום: Yonatan Sindel/Flash90