השר גלנט על תופעת הסרבנות: "מסוכנת ופוגעת בצה"ל"

שר הביטחון, יואב גלנט, התייחס לתופעת הסרבנות כמחאה נגד הרפורמה המשפטית ואמר כי היא פוגעת בצה"ל: "הקריאה וההצטרפות אליה, מסוכנת עבור כולנו, במיוחד נוכח האיומים הניצבים למולנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/03/23 19:06 כז באדר התשפג

השר גלנט על תופעת הסרבנות: "מסוכנת ופוגעת בצה"ל"
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

180 אנשי צוות אוויר פעילים במילואים, מעל ל-50 בקרים וכ-40 מפעילי כטמ"מ ממרבית הטייסות והיחידות, הודיעו אתמול (א') במהלך סוף השבוע ביחידותיהם כי בשבוע הקרוב הם לא יתייצבו לאימונים כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. בתוך כך, שר הביטחון, יואב גלנט, השתתף היום בפורום המבצעי השנתי של צה"ל, בראשות הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ובהשתתפות אלופי המטה הכללי, והקצינים המבצעיים בצה"ל מדרגת סגן-אלוף. 

"תופעת הסרבנות מסוכנת ופוגעת בצה"ל"

בנאומו, התייחס השר גלנט לתופעת הסרבנות כמחאה נגד הרפורמה המשפטית ואמר כי היא פוגעת בצה"ל. "הקריאה לסרבנות מסוכנת ותופעת סרבנות רחבה עלולה לפגוע ביכולתו של צה"ל לבצע את משימותיו. יחד עם הרמטכ"ל, חברי המטה הכללי ואיתכם - המפקדים והמפקדות, אני פועל כדי להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח פוליטי ולהוקיע כל תופעת סרבנות. צה"ל הוא של כולנו, ועלינו לשמור עליו מכל משמר".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

עוד הוסיף ואמר כי "צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל, בלעדיו אין למדינת ישראל ולאזרחיה יכולת קיום. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי שלנו - הביטחון, הקריאה לסרבנות ולהצטרפות אליה, מסוכנת עבור כולנו, במיוחד נוכח האיומים הניצבים למולנו".

"ראש התמנון יושב באיראן וזרועותיו מנסות לפגוע בנו ואת הדבר הזה אנחנו לא נאפשר".

בנאומו, התייחס גלנט למצב הביטחוני. "הפריבילגיה שהייתה למדינת ישראל ולמערכת הביטחון במשך שנים, לתחם ולהגביל מלחמה לגזרה כלשהי, הסתיימה. כיום, מאחורי כל האיומים על מדינת ישראל , מלבנון וסוריה בצפון, דרך יו"ש ועד עזה בדרום, יש יד מכוונת - ומקורה באיראן".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

עוד הוסיף ואמר כי "ראש התמנון יושב באיראן וזרועותיו מנסות לפגוע בנו. האיראנים מנסים לקנות זמן באמצעות מלחמת התשה, שבמהלכה יפגעו בישראל ובמקביל יפעלו להשגת יכולת גרעינית צבאית ולהתעצמות כלכלית, את הדבר הזה אנחנו לא נאפשר".