גלנט חשף בוועידת מינכן: חרף האמברגו זה הצעד הבא אליו איראן מתקדמת

שר הביטחון נשא דברים בפתח ועידת הביטחון במינכן, בהם חשף את מאמציה של איראן לייצוא נשק קטלני, חרף אמברגו המוטל עליה: "איראן מספקת מל"טים, בעלי טווח 1,000 קילומטרים, לידי מדינות במזרח אירופה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/02/23 13:20 כו בשבט התשפג

גלנט חשף בוועידת מינכן: חרף האמברגו זה הצעד הבא אליו איראן מתקדמת
גלנט | , צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לעיני בכירים רבים וכשהוא שוכח לזמן מה את בעיות העברת הסמכויות על המנהל האזרחי לשר בצלאל סמוטריץ', שר הביטחון יואב גלנט נשא הבוקר דברים בפתח ועידת הביטחון במינכן. בדבריו חשף את מאמציה של איראן לייצוא נשק קטלני, חרף אמברגו המוטל עליה. גלנט קרא לקהילה הבינלאומית להתאחד נגד מאמציה של איראן ולפעול להסדרת מנגנון חליפי לאמברגו טילי הקרקע-קרקע וכלי הטיס הבלתי-מאוישים שצפוי לפקוע בסוף השנה הזו.
 
 גלנט פתח ותיאר: "מתחת ומעל לפני השטח, איראן חותרת ללא הפסקה להשמדתה של מדינת ישראל. היא עושה זאת גם ישירות, וגם באמצעות שלוחיה - צבאות הטרור הפועלים בסמוך לגבולות ישראל. איראן מאיימת על ישראל ולא רק עליה אלא גם על ביטחונה ויציבותה של אירופה, ושל העולם בכלל".
 
השפעותיה השליליות של איראן הולכות ומתפשטות ואף חוצות יבשות ומדינות, אמר גלנט, והוסיף: "במהלך השנה האחרונה, איראן הפכה ליצואנית גלובאלית של נשק קטלני והיא מקיימת מגעים למכירתו עם לא פחות מ-50 מדינות ברחבי העולם. איראן מספקת מל"טים, בעלי טווח 1,000 קילומטרים, לידי מדינות במזרח אירופה, דוגמת בלארוס, ובעבר עשתה זאת גם בדרום אמריקה - לוונצואלה".
 
שר הביטחון הישראלי קרא לסיום: "על הקהילה הבינלאומית לאחד כוחות ולנקוט בצעדים דחופים ומהירים כדי לעצור את עסקאות הנשק שאיראן מובילה, ולייצר מנגנון הרתעה וענישה אפקטיבי. אם כך נוהגת איראן כאשר אין בידה יכולת גרעינית, דמיינו מצב בו ארסנל גרעיני מוחזק בידי משטר האייתולות הרצחני, זהו איום בלתי נסבל על בטחון העולם. עלינו לנקוט בכל הכלים האפשריים - ואני מדגיש: בכל הכלים האפשריים - כדי למנוע מאיראן יכולת גרעינית".