האיראנים מאשימים במכתב לאו"ם: ישראל אחראית לתקיפה באיספהאן

שגריר איראן באו"ם טוען במכתב רשמי, כי מחקירה רשמית של המשטר עולה כי ישראל היא האחראית לתקיפת מפעל הנשק באיספהאן. נתניהו אמר מוקדם יותר השבוע ל-CNN: "לפעמים אלה אנחנו ולפעמים לא"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/02/23 09:06 יא בשבט התשפג

האיראנים מאשימים במכתב לאו"ם: ישראל אחראית לתקיפה באיספהאן
נשיא איראן ראיסי. ארכיון, צילום: shutterstock

מאשימים את ישראל: המשטר האיראני מאשים את ישראל בתקיפת מפעל הנשק באיספהאן מוקדם יותר השבוע. במכתב ששלח אמש (ד') השגריר האיראני לאו"ם למזכ"ל האו"ם הוא טוען, כי מחקירה ראשמית של המשטר עולה כי ישראל אחראית לתקיפת מפעל הנשק. מוקדם יותר השבוע, התייחס נתניהו בעמימות לתקיפה בראיון שנתן ל- CNN.

במכתב של השגריר האיראני נטען, כי הנשיא הרצוג, הרמטכ"ל לשעבר כוכבי וראש הממשלה נתניהו איימו בראיונותיהם השבוע על איראן ואמר כי "איראן שומרת לעצמה את הזכות להגן על עצמה ולהגיב בצורה נחושה נגד האיומים והפעולות של המשטר הישראלי במקום ובזמן שתראה לנכון". השגריר אף דרש ממזכ"ל האו"ם לגנות את ישראל.

"בכל פעם שמתרחש פיצוץ כלשהו במזרח התיכון, מאשימים את ישראל"

בראיון שנתן מוקדם יותר השבוע ל-CNN, אמר נתניהו: "אני אף פעם לא מדבר על מבצעים ספציפיים. בכל פעם שמתרחש פיצוץ כלשהו במזרח התיכון, מאשימים את ישראל או נותנים אחריות - לפעמים אלה אנחנו ולפעמים לא".

תקיפת מפעל הנשק בוצעו בידי מלט"ים

תקיפת מפעל הנשק בוצעו בידי מלט"ים צילום: shutterstock


נתניהו התייחס גם לפעילות נגד נשקים מסויימים: "אם יש לך משטרים נוכלים שמתכוונים להשיג נשק מסוים, אתה יכול לחתום איתם על מאה הסכמים וזה לא יעזור", נתניהו הוסיף ואמר. "אני חושב שהדרך היחידה שבה אתה יכול לעצור או למנוע השגת נשק היא שילוב של סנקציות כלכליות משתקות, אך הדבר החשוב ביותר הוא איום צבאי ממשי".

"אני חושב שהפליטות האלה מכוונות, חצי מרומזות"

בשיחה עם חדשות כיפה אמר אמש פרופ' רונן א. כהן מהמחלקה ללימודי המזרח התיכון, ראש היחידה לבינלאומיות באוניברסיטת אריאל כי ישראל בכל מקרה נהנית מהשיח סביבה בנושא: "גם אם תאורטית לא עשינו את זה, לא אכפת לנו לגזור קופון, כך או כך זה משרת את האינטרסים האמריקאים והישראלים".

פרופסור רונן א כהן

פרופסור רונן א כהן צילום: באדיבות המצולם

כהן מסביר כי הדבר תלוי בסופו של דבר במדיניות שמוביל ראש הממשלה שהוא לדבריו "האחראי הבלעדי למערכה מול איראן". "איראן לא טיפשה, היא יכולה להעריך בצורה נחרצת מי עומד מאחורי הדברים" אומר כהן ומוסיף: "ביבי פלט את הדברים בצורה כזו או אחרת, יכול להיות שזה מחושב" הוא מתייחס לראיון שנתן אמש נתניהו ל-CNN' גם אחרים פלטו, אולמרט וברק. אני חושב שהפליטות האלה מכוונות, חצי מרומזות".