כך נערכת המשטרה לקראת שבת 'חיי שרה' בחברון

כוחות הביטחון סיימו את ההכנות לקראת שבת 'חיי שרה', שמתקיימת כל שנה ביישוב היהודי בחברון | אלו ההנחיות ולוחות הזמנים של חסימת הכבישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/22 16:03 כב בחשון התשפג

כך נערכת המשטרה לקראת שבת 'חיי שרה' בחברון
מערת המכפלה, צילום: shutterstock

משטרת ישראל, כוחות הביטחון ומג"ב סיימו את היערכותם לקראת שבת "חיי שרה", הצפויה להתקיים בסוף השבוע הקרוב, האירוע יתקיים כמו בכל שנה, בהשתתפות מבקרים רבים שיפקדו את הישוב היהודי בחברון.

חברון

חברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

כוחות המשטרה, מג"ב וצבא יערכו במהלך סוף השבוע לשמירה על הביטחון והסדר הציבורי, למתן מענה באירועים חריגים ושמירה על הסדר והתנועה בכבישים. החל משעות הצהרים של יום שישי צפויים להגיע מבקרים רבים ולשהות במהלך השבת באזור מערת המכפלה וסביבתה.

כניסת רכבים פרטיים ליישוב יהודי בחברון - תותר עד יום חמישי

מניסיון העבר צפויים עומסי תנועה בציר 60 וציר 35 מצפון לדרום, בעיקר משעות הצהריים ועד כניסת השבת ובצאת השבת. ובכדי למנוע עומסים במקום, יתקיימו לוחות זמנים מסודרים המאפשרים כניסה מסודרת ליישוב.

להלן לוחות הזמנים לציבור הרחב: 

  • כניסת רכבים פרטיים ליישוב יהודי בחברון - תותר עד יום חמישי 17.11.22 בשעה 10:00 לאורחי משפחות בחברון, תתאפשר כניסת רכבים שאושרו מראש בידי המארחים על בסיס מקום פנוי בלבד.
  • כניסת נגררים עם קרוואנים ליישוב היהודי בחברון - תותר מיום רביעי עד יום שישי בבוקר, לחניונים מוגדרים בתוך יישוב יהודי. יציאת קראוונים תתאפשר רק ביום ראשון או במוצ"ש לאחר פיזור משמעותי של עומס המבקרים וכלי הרכב, בהתאם להערכת מצב של המשטרה.
  • חניונים בקריית ארבע  – ייפתחו לקהל הרחב ביום שישי 18.11.22 לציבור המבקרים יעמדו אוטובוסים ייעודיים - 'שאטלים' ללא עלות, יפעלו מחניוני קריית ארבע לכיכר גרוס בחברון ביום שישי בין השעות 09:00-16:00. במוצאי שבת יפעל השירות בכיוון ההפוך. 
  •  אוהלי הסעודות של חב"ד, מתחמי הלינה בבתי הספר ומתחם הסעודות של המועצה הדתית מותנים בהרשמה מראש. יש לאסוף את כרטיסי הכניסה לאוהלים ביום שישי, מהמוקדים הבאים:
    רחבת המועצה בקרית ארבע בין השעות 9:00-14:00
    במרכז המידע ברחבת מערת המכפלה בין השעות 9:00-14:00
    שימו לב, הכניסה למתחמי הסעודות מחייבת הצגת כרטיס פיזי, כרטיס דיגיטלי איננו תקף בשבת.
  • לרגל השבת תיפתח מערת המכפלה לכניסת יהודים בלבד כולל אולם יצחק, סמוך לכניסת השבת. לאורך השבת כניסת גברים דרך המבואה המזרחית, כניסת נשים דרך אולם הבריתות. פירוט זמני התפילות והמניינים הקבועים בתוכניית השבת וכן בשילוט בכל אחד מאולמות המערה הרלוונטיים. אין לקיים מניינים נוספים בזמני המניינים הקבועים, ניתן לקיים מניינים באופן חופשי ברחבת המערה. מערת המכפלה תיסגר בערב שבת בשעה 23:45, במוצאי שבת בשעה 20:45.

מומלץ להקדים את ההגעה לחברון עד שעתיים לפני כניסת השבת

ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים, לא תותר חנייה במקומות המפריעים לתנועה. ותתקיים אכיפה בנושא. בכל אירוע חריג יש לפנות למוקד 100 של המשטרה או לשוטרים המוצבים בשטח.

מוצאי שבת חברון

מוצאי שבת חברון צילום: דובר צה"ל

כמו כן, הציבור מוזמן להתעדכן בעומסי תנועה ובמידע נוסף במוקד 110 של משטרת ישראל. מומלץ להקדים את ההגעה לחברון עד שעתיים לפני כניסת השבת ולהימנע מנסיעה בפקקים. במהלך ההגעה לאירוע, יש לנהוג במשנה זהירות בשל ריבוי הולכי רגל ולהישמע להוראות השוטרים.