"עלות השחר": 350 שיגורים לעבר ישראל מאז החל המבצע

יומו השני של מבצע עלות השחר: מאות שיגורים לעבר ישראל, זוהו פגיעות בכמה מוקדים, ללא נפגעים | צה"ל פועל נגד מטרות וחוליות של גא"פ בעזה, שורת מעצרים גם ביהודה ושומרון | כוכבי: "מבצע מוצדק וחשוב שכל תכליתו זה להגן על אזרחי מדינת ישראל ועל ריבונותה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/08/22 20:41 ט באב התשפב

"עלות השחר": 350 שיגורים לעבר ישראל מאז החל המבצע
צילום: דובר צה"ל

מבצע "עלות השחר". לאחר שמדינת ישראל ואזור הדרום בפרט היו מצויים במתיחות מיום שני בלילה, ביום שישי נפתח מבצע צבאי במטרה להשיב את השקט והיציבות לאיזור הדרום.

במהלך השבת נורו רקטות רבות לעבר ישראל, כאשר מכוניות חונות נפגעו באשקלון, רקטות נפלו בים מול חופי המרכז, ליד קיבוץ במועצה האזורית אשכול פרצה שריפה בעקבות נפילת פצצת מרגמה ורקטה פגעה ישירות בבית בשדרות. בשעה זו מכנס ראש הממשלה לפיד את הקבינט המדיני בטחוני.

עלות השחר

עלות השחר צילום: דובר צה"ל

צה"ל ביצע שורת פעילויות נרחבת, במסגרתן הושמדו מטרות של הגא״פ במרחב רצועת עזה וסוכלו חוליות שיגור טילים. בנוסף, בוצעו מעצרים רבים במרחב יהודה ושומרון. בנוסף, בוצע גיוס נרחב של משרתי מילואים לטובת תגבור הכוחות בפיקוד הדרום.

ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, הגיע היום (שבת) לתאי התקיפה במרכז האש בפיקוד הדרום. במהלך ביקורו, שוחח עם מפקדי ואנשי מרכז האש שמובילים את התקיפות וביצע עימם הערכת מצב להמשך הפעילות ההתקפית ברצועה.

צילום: דובר צה"ל

"אנחנו בעיצומו של מבצע מוצדק, חשוב, שכל תכליתו זה להגן על אזרחי מדינת ישראל ועל ריבונותה של מדינת ישראל", הצהיר הרמטכ"ל, "היו פה כמה ימים שתושבי הדרום היו בתחושה יותר מורכבת. אני וגם אתם, מלאי הערכה על החוסן שלהם ועל היכולת שלהם לעמוד באתגרים האלה, והנה הגיעה התשובה. והיא תשובה ברורה - שהמטרה שלנו: אחד - למנוע כל פיגוע, שתיים היא לפגוע באופן אנוש בארגון הג'יהאד האיסלאמי. גם פה, גם באיו"ש, ובכל זירה אחרת", אמר הרמטכ"ל.

צילום: דובר צה"ל