180 שניות קטלניות: כך יצא לדרך מבצע "עלות השחר"

המבצע ברצועת עזה החל, והיום מותרים לפרסום הרגעים שלפני הפתיחה הרשמית שהגיעה עם 180 שניות של תקיפה ברצועת עזה | בין המטרות שחוסלו ניתן למצוא את תייסיר ג'עברי, מפקד מרחב הצפון של הג'יהאד האסלאמי ואת מפקד מערך הנ"ט של הארגון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/08/22 18:41 ח באב התשפב

180 שניות קטלניות: כך יצא לדרך מבצע "עלות השחר"
הפגיעה בבניין בו שהה המחבל תייסיר ג'עסרי, צילום: דו"צ

מבצע "עלות השחר". מדינת ישראל ואזור הדרום בפרט מצויים במתיחות מיום שני בלילה השבוע. המצב המתוח החל עם עליית התראת נ"ט של פעילים מארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי פלשתיני (גא"פ) לעבר כוחות צה"ל בעוטף עזה. בשני בלילה לקראת שלישי בוקר יצא צה"ל בהנחיות לסגירת המרחב בעוטף, מתוך כוונה לייצר מטרות לאויב כדי למנוע ממנו פגיעת נ"ט במי מהכוחות או באוכלוסייה האזרחית, כך אומר היום (ו') גורם צבאי בכיר.

צפו בתקיפת צה"ל הראשונה במסגרת המבצע:

במקביל למתיחות בדרום, מתרחשים שני תהליכים. אחד כמו שכבר דווח בכלי התקשורת השונים בארץ ובעולם, על ניסיונות התיווך למיניהם כדי להוריד את גא"פ מהעץ. המהלך השני, מתחת לתקשורת, הוא המאמץ ההתקפי שצה"ל מוביל והותר לפרסום היום בשעה 16:16 עם פתיחת מבצע "עלות השחר".

אותו גורם מוסיף ואומר כי ההכנות למבצע שמטרתו הוא ארגון גא"פ, החלו כבר ביום שלישי והמשיכו בימים רביעי וחמישי, עד היום. במשך 180 באוויר חוסל בהצלחה מפקד מרחב הצפון של גא"פ, תייסיר ג'עברי, יורשו של בהאא אבו-אלעטא שחוסל ב-2019. ג'עברי הוציא בעבר מספר תקיפות נגד אזרחים ישראלים, כשבין היתר היה אחראי על ירי הנ"ט לעבר ג'יפ אזרחי בגבעת האהבה, בין קיבוץ יד מרדכי לשדרות. 

בנוסף, על פי אותו גורם בצה"ל, כלי טיס של חיל האוויר כולל כלי טיס בלתי מאוישים, חיסלו שתי חוליות נ"ט שעשו דרכן לבצע פיגוע ואת מפקד מערך הנ"ט של ארגון הטרור, מחליפו של המחבל איאד פתחי פאיק שריר שחוסל בשנה שעברה. כלל המחבלים, כ-10 במספר, קשורים להתראה שיצאה עוד ביום שני. 

הרבה מחברים את ההתראה למעצר שנערך בג'נין ביום שני בלילה בו נעצר שייח' בסאם א-סעדי, אך אותו גורם צבאי אומר כי ההתראה יצאה כבר שבוע לפני כן. הגורם הוסיף על כף  כי ההתראה הוחרפה אחרי המעצר. בצה"ל מחכים לראות כיצד ינהג גא"פ והאם גם ארגון הטרור חמאס יצטרף. 

צילום: דו"צ

תייסיר ג׳עברי - תעודת זהות

  • מפקד מרחב צפון של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני
  • בכיר בארגון אשר שימש כמפקד מרחב צפון שלו. בעברו כיהן במספר תפקידים בכירים בארגון, ביניהם - ראש תחום המבצעים ואחראי התיאום עם ארגון הטרור חמאס.
  • ג'עברי פעל לצדו של בהאא אבו-אלעטא , שסוכל ב-2019 במהלך מבצע "חגורה שחורה". לאחר חיסולו של אלעטא , מונה במקומו לתפקיד מפקד מרחב צפון של הארגון ברצועה.
  • במסגרת תפקידיו היה אמון על קבלת החלטות רבות של הארגון ובימים האחרונים קידם מתווים להוצאת פיגועי ניט נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל.
  • במהלך מבצע " שומר החומות", הכווין ג'עברי מספר רב של שיגורי רקטות לעבר שטח מדינת ישראל והיה אחראי למתווה אשר הוביל לפגיעה בג'יפ אזרחי, בו נפצע אזרח.