מפקד אוגדת עזה: "מזהים כוונות לממש פיגועים, החסימות ימשכו ככל שיידרש"

בצל ההסלמה והעוצר, מפקד אוגדת עזה במסר לתושבים בעוטף: "הכוחות באוגדה בכוננות גבוהה, ביטחון התושבים קודם לכל" | ראש הממשלה שוחח עם ראשי רשויות בדרום, גנץ קיים הערכת מצב מורחבת עם הרמטכ"ל וראש השב"כ

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 17:13 ז באב התשפב

מפקד אוגדת עזה: "מזהים כוונות לממש פיגועים, החסימות ימשכו ככל שיידרש"
צילום: דובר צה"ל

צפו בדברי מפקד האוגדה:

בצל המתיחות הביטחונית והחשש מהסלמה בדרום, בכירי המערכת הפוליטית והצבאית נערכים. מפקד האוגדה פרסם סרטון לתושבים, ראש הממשלה שוחח טלפונית עם ראשי הרשויות מהדרום ושר הביטחון קיים הערכת מצב מורחבת.

"כוננות גבוהה, מזהים כוונות לממש פיגועים"

מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, אומר היום (ה') ביחס לחשש מהסלמה: "הכוחות באוגדת עזה נמצאים בימים האחרונים בכוננות גבוהה. אנחנו מזהים כוונות של הג'יהאד האיסלאמי לממש פיגועים כנגד תושבי העוטף וחיילי צה"ל, ולכן פרסנו חסימות לאורך הגזרה. החסימות יימשכו ככל שיידרש, ביטחון התושבים קודם לכול".

אלוני הוסיף: "לצד מאמצי ההגנה אוגדת עזה קולטת כוחות לעימות אפשרי עם הג'יהאד האיסלאמי, בהתאם להערכת המצב". ראש הממשלה לפיד עדכן את ראשי הרשויות בהתפתחויות הביטחוניות האחרונות בעוטף עזה ואמר כי הוא מבין היטב את הפגיעה בשגרת החיים, אך הדגיש כי לא יאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב.

לפיד וגנץ נערכים

בנוסף, בהערכת המצב המורחבת של גנץ השתתפו הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מנכ"ל משרד הביטחון ובכירים נוספים. שר הביטחון הנחה להיערך לשימוש במגוון אמצעים אזרחיים וצבאיים על מנת להסיר את האיום על הדרום ולבצע היערכות מבצעית רחבה, במטרה להשיב את שגרת החיים המלאה. לפיד עדכן את ראשי הרשויות בהתפתחויות הביטחוניות האחרונות בעוטף עזה ואמר כי הוא מבין היטב את הפגיעה בשגרת החיים, אך הדגיש כי לא יאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב.