נעצר מחבל שהיה מעורב באירוע בו נהרג חייל בשנת 2006

במסגרת פעילות נגד הטרור נעצר פעיל תנזים משכם אשר מעורב בהוצאת פיגועי ירי באיזור קבר יוסף, ובמהלך חקירתו בשב"כ נחשף כי היה מעורב בפיגוע בשנת 2006 בו נהרג חייל צה"ל אושר דמרי ז"ל | "שב"כ ימשיך לפעול לסיכול פעילות טרור גם בחלוף השנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 09:16 כב בתמוז התשפב

נעצר מחבל שהיה מעורב באירוע בו נהרג חייל בשנת 2006
המחבל שנעצר, צילום: דוברות שב"כ

הותר לפרסום: בחודשים האחרונים נחשפה וסוכלה תשתית של פעילי טרור צבאיים מאזור שכם במסגרת פעילות לפענוח פיגועי ירי באיזור קבר יוסף בשכם. במהלך חודש מאי 2022 נעצר עלאם אלראעי, תושב שכם בן 42, פעיל תנזים צבאי, שהודה בחקירתו כי היה מעורב באירוע בו נהרג סמ"ר אושר דמרי ז"ל בשנת 2006.

נאספו ראיות גם ביחס למעורבותו של עלאם במספר פיגועים בין השנים 2005-2007

במסגרת החקירה בשב״כ עלה כי עלאם כי גויס על ידי תושב רצועת עזה לביצוע פעילות טרור צבאית ביהודה ושומרון, וכי במסגרת האמור גייס פעילים נוספים כחברי חולייתו למימוש פעילות טרור צבאית נגד מטרות ישראליות, וקיבל לידיו כספי טרור לטובת קידום פעילות זו.

בחקירה עלה כי במהלך חודש אפריל השנה היה עלאם מעורב באישורם של שני פיגועי ירי במתחם קבר יוסף וגזרת שכם. במסגרת החקירה נאספו ראיות גם ביחס למעורבותו של עלאם בחוליית תנזים צבאית שביצעה מספר פיגועים כנגד כוחות צה"ל בשכם בין השנים 2005-2007.

17/07/2006: פיגוע מטען בקסבה בשכם בו נהרג סמ"ר אושר דמרי

בתוך כך עלה כי נטל חלק בחוליה אשר הייתה אחראית על ביצוע פיגוע מטען כנגד כוח צה"ל שפעל בקסבה בשכם בתאריך 17/07/2006, במהלכו נהרג סמ"ר אושר דמרי ז"ל ונפצעו מספר חיילים נוספים. כן עלה בחקירה בשב״כ כי עלאם השתתף, יחד עם נוספים, בעשרות אירועים של ירי לעבר כוחות צה"ל, ובהטמנת מטעני חבלה הניתנים להפעלה מרחוק כנגד כוחות הביטחון, בשילוב ירי לעבר הכוחות לאחר הפעלת המטענים, באופן שהביא לפציעתם של חיילים.

מהשב"כ נמסר: "החקירה לוותה מתחילתה ובאופן צמוד על ידי התביעה הצבאית. לאחר בחינת חומר החקירה, תגיש התביעה הצבאית היום כתב אישום חמור נגד עלאם, המייחס לו מספר רב של עבירות ביטחוניות חמורות, ובראשן רצח החייל אושר דמרי ז"ל. שירות הבטחון הכללי, ביחד עם גופי הביטחון, ימשיכו לפעול לסיכול פעילות טרור כלפי אזרחי ישראל, ולחתור לפענוח פיגועים ולהעמדתם לדין של המפגעים גם בחלוף השנים".