הותר לפרסום כתב אישום נגד חייל בדואי: גנב נשק מחיילים ישנים ומסר ידיעות לאויב

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד תושב הפזורה הבדואית בגין עבירות טרור | מואשם בגניבת נשק צה"לי ומסירתו לאויב ובהעברת מידע מודיעיני על חיילי צה"ל הבדואים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/22 15:02 ח בתמוז התשפב

כתב אישום נגד חייל בדואי: גנב נשק מחיילים ישנים ומסר ידיעות לאויב
חשודים בניסיון לביצוע עסקת נשק. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז דרום פלילי הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב הפזורה הבדואית שחאדה אבו אלקיעאן (25). כתב האישום כולל ארבעה אישומים בעבירות נגד ביטחון המדינה: חברות פעילה בארגון טרור, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, פעולה בנשק למטרות טרור, וכן גניבה בנסיבות מחמירות, עבירות נשק ועוד.

בשנת 2019 ניתן צו הריסה מינהלי מטעם היחידה הארצית לאכיפת דיני תכנון ובניה לבית אביו של הנאשם שחאדה אבו אלקיעאן. בעקבות הריסת בית אביו החליט הנאשם לפעול כנגד מדינת ישראל ובטחונה וביקש להצטרף כפעיל ל"גדודי עז אדין אלקסאם".

גנב נשק מחיילי צה"ל ומסר אותם לפעילות טרור

על פי כתב האישום, בספטמבר 2019 הגיע הנאשם לאזור יתיר, בו שהו באותה עת חיילי צה"ל. הוא איתר רובה M4 צה"לי וכן מחסנית וסמן לייזר, בסמוך לחיילי צה"ל שישנו במקום וגנב אותם. לאחר מכן החביא הנאשם את הרובה ואמצעי הלחימה בשק אותו טמן באדמה סמוך למקום מגוריו. את הנשק ואמצעי הלחימה העביר, שנתיים לאחר מכן לבקשת מפעילו, למקום מוסכם באזור חברון. את ההעברה ביצע הנאשם בעזרת בן דודו.

הנאשם יצר קשר עם גורמי טרור דרך פייסבוק

במהלך שנת 2021, יצר הנאשם קשר דרך חשבון פייסבוק בו כינה את עצמו "עבדאללה אלשאם", עם פעיל גדודי "עז אדין אלקסאם", תושב עזה המכונה "הדוקטור". הנאשם הביע באוזני הדוקטור את רצונו לתמוך במאבק רצועת עזה נגד ישראל. בנוסף לכך הביעה הנאשם רצון להתגייס לארגון הטרור.

הדוקטור הזהיר את הנאשם כי הוא עלול להיחשף על ידי כוחות הביטחון הישראלים אולם הוא בתגובה אמר כי "אינו חושש". הדוקטור קישר את הנאשם עם אדם בשם "אבו סלימאן" והשניים החלו לשוחח דרך אפליקציית המסרים "טלגרם", הנחשבת סודית ומאובטחת יותר מהתכתבויות ב"פייסבוק" או משיחות טלפון. השניים הקפידו כי ההתכתבויות בביניהם ימחקו אוטומטית לאחר מספר שניות.

אבו סלימאן החל לערוך לנאשם מבדקים לבחינת נכונותו להתגייס לארגון טרור ולאחר שעמד במבחנים בהצלחה, חשף אבו סלימאן בפני הנאשם כי הוא חבר בארגון "כתאאב אלמג'אהדין" ולא בגדודי עז אדין אלקסאם, כפי שחשב בתחילה. הנאשם הביע את רצונו להצטרף לארגון ובמסגרתו ביצע פעולות נוספות נגד ישראל.

העביר מידע מודיעיני למפעילו העזתי "אבו סלימאן"

כך הגיע הנאשם לבסיס באזור שומריה וצילם תמונות של הבסיס ולאחר מכן העבירן לאותו "אבו סלימאן". בנוסף לכך העביר הנאשם תמונות של מקומות מרכזיים בעיר באר שבע. זמן קצר לאחר מכן התרחש פיגוע בקניון "ביג" בבאר שבע בו נרצחו ארבעה ישראלים. מיד לאחר הפיגוע ביקש אבו סלימאן מהנאשם להגיע למקום הפיגוע ולצלם פתק עליו כתוב "כתאאב אלמג'אהדין" - שם ארגון הטרור בו חברים השניים. 

לאחר מכן החל "אבו סלימאן" לדבר על ליבו של הנאשם ושכנע אותו להתגייס לצה"ל ועל ידי כך למסור מידע מודיעיני לארגון הטרור. עוד בטרם נתן הנאשם את הסכמתו למהלך, החל לשלוח ל"אבו סלימאן" תמונות ומידע מודיעיני לגבי חיילים בדואים המשרתים בצה"ל. במהלך חודש מאי האחרון התגייס לצה"ל במטרה להגביר את פעילותו המודיעינית לטובת ארגון הטרור אולם נעצר שמונה ימים לאחר מכן על ידי השב"כ וכוחות הביטחון.

זירת הפיגוע בבאר שבע, הכתובת הייתה על הקיר

זירת הפיגוע בבאר שבע, הכתובת הייתה על הקיר צילום: פלאש 90

הפרקליטות: בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים

בנוסף לכתב האישום שהוגש הבוקר מבקשת הפרקליטות לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים וקובעת כי מעשיו של אבו עלקיעאן מצביעים על מסוכנות גבוהה וכי קיים חשש סביר שאם ישוחרר ינסה לשבש את הליכי המשפט ולהתחמק מהדין.