פחות מ-24 שעות לאחר שהופצצה בידי חיל האוויר: עמדת חמאס חזרה לשגרה | צפו

כתגובה לירי הרקטה מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף ואשקלון, הפציץ חיל האוויר עמדת חמאס ברצועה. יממה חלפה והעמדה חזרה להיות מאוישת | בנט: "לראשונה, יש דור צעיר בדרום שחווה מה זה שקט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/06/22 14:08 כ בסיון התשפב

פחות מ-24 שעות לאחר שהופצצה בידי חיל האוויר: עמדת חמאס חזרה לשגרה | צפו
צילום: צילום מסך מתקיפת העמדה

בליל שבת ירו מחבלים ברצועת עזה רקטה לעבר אשקלון ועוטף עזה. זוהה שיגור אחד שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בתגובה לירי הרקטה הבודדת, תקף חיל האוויר בעזה כשאחד מהיעדים היה עמדה של ארגון הטרור חמאס.

אלא שפחות מ-24 שעות לאחר התקיפה, עמדת חמאס חזרה לפעילות כשעליה הוצבו דגלי הארגון, דגלי אש"ף ותמונות שלושת המחבלים שחיסלו לוחמי סיירת גולני בג'נין בבוקרו של יום שישי. את העמדה המחודשת רואים מחלון ביתם תושבי נתיב העשרה.

https://twitter.com/paltimes2015/status/1538426873755082752?t=5V6OzauB8_f5NB7fApVW1g&s=19

תקיפת עמדת חמאס בשבת:

בנט: "השנה השקטה ביותר מזה עשור עבור תושבי הדרום"

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה לירי הרקטה מהרצועה, ולתגובה של צה"ל: "ביום שישי בלילה תקפנו והשמדנו סדנאות לייצור אמצעי לחימה ועוד מספר מטרות של חמאס בעזה. זאת בתגובה לירי רקטה בודדת מכיוון רצועת עזה שיורטה על ידי כיפת ברזל", אמר בנט בפתח דבריו. "שלא כבימים עברו אנחנו כבר לא מחפשים תירוצים עבור המחבלים, לא מגדירים אותם סוררים ולא קצר חשמלי. מבחינתנו חמאס הוא הכתובת".

בנט מיהר להדגיש: "השנה האחרונה הייתה השנה השקטה ביותר מזה עשור עבור תושבי הדרום - מממוצע של מאות רקטות בשנה ירדנו ל-7 רקטות, ללא פגיעה בגוף ובנפש. עם הקמת הממשלה שינינו את המדיניות מול חמאס, בכמה ממדים. הפסקנו מיד את העברת מזוודות דולרים לחמאס ועברנו ממדיניות של הכלת ירי על ישראלים לאפס סובלנות".

"אנחנו מתעקשים על שקט מוחלט לתושבי אשקלון, שדרות ועוטף עזה. לראשונה, יש דור צעיר בדרום שחווה מה זה שקט. מטרתנו היא לקיים חיים בטוחים ושקטים לתושבי הדרום, לצד מניעת התעצמות מחודשת של חמאס. בעבר היו קונים שקט זמני אבל משלמים בהתעצמות. ההתעצמות היא מאוד איטית, הכי איטית מזה שנים, מכיוון שאנחנו סוגרים את האפשרות להכניס אמצעי לחימה דרך רפיח, בשיתוף פעולה עם מצרים ועם ארצות הברית". לסיום דבריו בנושא חמאס, אמר בנט כי ההמשלה תפעל בעוצמה מול כל ניסיון לערער את השקט הזה. "המחירים שאנו נגבה מהאויב על כל פעולה נגד אזרחנו יהיו גבוהים וכואבים".