בנט: "אנחנו ממשיכים להילחם על קיום הממשלה הטובה הזאת"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה למשברים הפוקדים את הקואליציה, והדגיש: "אמנם הקואליציה קשה מאוד אבל הממשלה היא מצוינת ומתפקדת" | על ירי הרקטה מעזה לישראל: "הפסקנו את העברת מזוודות דולרים לחמאס ועברנו לאפס סובלנות"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/06/22 11:40 כ בסיון התשפב

בנט: "אנחנו ממשיכים להילחם על קיום הממשלה הטובה הזאת"
בנט. "אנחנו לא נשברים", צילום: Ari Dudkevitch/POOL

הממשלה התכנסה הבוקר (א') לישיבתה השבועית. ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח הישיבה למספר סוגיות: תפקוד הממשלה והקואליציה, יוקר המחיה, הניסיונות של איראן לפגוע בישראלים ולארגון הטרור חמאס.

"אנחנו ממשיכים להילחם על קיום הממשלה הטובה הזאת", אמר בנט במהלך הישיבה. "צריך לדעת, אמנם הקואליציה היא קשה המאוד אבל הממשלה מצוינת ומתפקדת. אנחנו כולנו צריכים להרים ראש, להיות גאים בעשיה, ברוח הטובה שיש בין השרים. אנחנו לא נשברים, אנחנו לא מוותרים על אזרחי מדינת ישראל". 

"השנה השקטה ביותר מזה עשור עבור תושבי הדרום"

"ביום שישי בלילה תקפנו והשמדנו סדנאות לייצור אמצעי לחימה ועוד מספר מטרות של חמאס בעזה. זאת בתגובה לירי רקטה בודדת מכיוון רצועת עזה שיורטה על ידי כיפת ברזל", אמר בנט בפתח דבריו. "שלא כבימים עברו אנחנו כבר לא מחפשים תירוצים עבור המחבלים, לא מגדירים אותם סוררים ולא קצר חשמלי. מבחינתנו חמאס הוא הכתובת".

בנט מיהר להדגיש: "השנה האחרונה הייתה השנה השקטה ביותר מזה עשור עבור תושבי הדרום - מממוצע של מאות רקטות בשנה ירדנו ל-7 רקטות, ללא פגיעה בגוף ובנפש. עם הקמת הממשלה שינינו את המדיניות מול חמאס, בכמה ממדים. הפסקנו מיד את העברת מזוודות דולרים לחמאס ועברנו ממדיניות של הכלת ירי על ישראלים לאפס סובלנות".

לצד זאת אמר ראש הממשלה, "שינינו גם את הגישה שלנו לתושבי הרצועה, ופתחנו עבורם את האפשרות לעבוד בישראל. משכורת ממוצעת של תושב עזה בעזה היא בערך 800 שקלים ובישראל בערך 8,000. המרכיב הזה מהווה מרסן לא מבוטל וגם יוצר בידול בין חמאס לבין התושבים".
 
אנחנו מתעקשים על שקט מוחלט לתושבי אשקלון, שדרות ועוטף עזה. לראשונה, יש דור צעיר בדרום שחווה מה זה שקט. מטרתנו היא לקיים חיים בטוחים ושקטים לתושבי הדרום, לצד מניעת התעצמות מחודשת של חמאס. בעבר היו קונים שקט זמני אבל משלמים בהתעצמות. ההתעצמות היא מאוד איטית, הכי איטית מזה שנים, מכיוון שאנחנו סוגרים את האפשרות להכניס אמצעי לחימה דרך רפיח, בשיתוף פעולה עם מצרים ועם ארצות הברית". לסיום דבריו בנושא חמאס, אמר בנט כי ההמשלה תפעל בעוצמה מול כל ניסיון לערער את השקט הזה. "המחירים שאנו נגבה מהאויב על כל פעולה נגד אזרחנו יהיו גבוהים וכואבים".

"פנינו לאזרחי ישראל באזהרה להימנע בעת הזו מלטוס לטורקיה"

על פעילות איראן כנגד תיירים ישראלים ומטרות ישראליות, אמר ראש הממשלה: "בימים אלו, אנו עדים לניסיונות איראנים לפגוע בישראלים ביעדים שונים בחו"ל. זרועות הביטחון של מדינת ישראל פועלות כדי לסכל ניסיונות פיגוע בטרם יציאתם לפועל. נמשיך לפגוע בשולחי המחבלים ובשולחי שולחיהם. הכלל החדש שלנו הוא: מי ששולח - משלם".

ברקע הפעילות אמר בנט, "פנינו לאזרחי ישראל באזהרה להימנע בעת הזו מלטוס לטורקיה אם זה לא הכרחי, בדגש מיוחד על איסטנבול. הסכנה שם עדיין גבוהה. אני קורא לאזרחי ישראל לגלות אחריות אישית ולשמור על ביטחונם". 

"לצד העבודה במישור הביטחוני, אנחנו ממשיכים לעבוד בנחישות לטובת כלל האזרחים במדינה. שר הביטחון יביא לאישור הממשלה קידום חלקים נרחבים ברפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל. כחלק מהרפורמה ייעשו צעדים שיאפשרו ביטול בירוקרטיה מתישה ויוגדלו המענקים והסיוע בתחום הדיור והרכב. נמשיך לפעול למען נכי צה"ל, ולדאוג שיקבלו את הטיפול והסיוע שהם ראויים להם. 

"הדבר הכי חשוב למלחמה ביוקר המחייה הוא תחרות"

על יוקר המחיה אמר ראש ממשלה: "אנחנו ממשיכים במאבק ביוקר המחייה. צריך לדעת - המחירים בישראל האמירו בעשור האחרון ולמרות שהאינפלציה בישראל כרגע היא מהנמוכות בעולם, הרמה הכוללת של המחירים היא פשוט גבוהה. היום מביאים שרת הכלכלה ושר האוצר אביגדור ליברמן החלטה לקידום כניסת חברות זרות לשוק הקמעונות בישראל.
 
"הדבר הכי חשוב למלחמה ביוקר המחייה הוא תחרות. אני אומר את זה כמנכ"ל לשעבר - הכוח הכי חזק הוא תחרות. רק ככה מורידים את המחירים. אנחנו נמשיך להגדיל את התחרות כדי להוזיל את עלות המחייה בישראל בכלל התחומים".