איש הפלדה: זה החייל הכי חזק בחטיבת הצנחנים

אחרי שבועות ארוכים בהם נשמרה התוצאה בסוד, התבשרו לוחמי הצנחנים על שלושת הזוכים בתחרות "צנחן הברזל", ועל החייל הכי חזק בחטיבה האדומה שהוכתר כ"צנחן הפלדה" בתום תחרות מפרכת ועם תוצאה מדהימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/22 17:10 כג באייר התשפב

איש הפלדה: זה החייל הכי חזק בחטיבת הצנחנים
לוחמי הצנחנים במירוץ הלילי בתל אביב, צילום: דובר צה"ל

חיילי חטיבת הצנחנים חיכו במתח במשך זמן רב, עד שאתמול (ב') הגיעו לסיומם שניים מהמרתונים הקשים ביותר בחטיבה האדומה - "צנחן הברזל" ו"צנחן הפלדה" שהתבצעו מוקדם יותר החודש בשלושה מקצים שנועדו לקבוע איזה מפקד, קצין וחייל, יצליחו לעמוד במסלול של כ-3,800 מטרים ובמסלולים קשים במיוחד. כך פורסם באתר צה"ל.

ביצוע מלא של כלל המכשולים במבחן "בוחן מסלול", ריצה לצד השני של הבסיס ומשם ל"ציר הגיבושים", תוך נשיאת שק חול במשקל 10 קילוגרם בעלייה, ביצוע טיפול חוסם עורקים, ספרינט של 100 מטרים וסחיבת פצוע, קרב מגע ואימון מכות שק, מטווח ירי סופי.

מסלולים מאתגרים במיוחד

מסלולים מאתגרים במיוחד צילום: דובר צה"ל

במשך קרוב לשלושה שבועות, שמרו קציני האימון הגופני את התוצאות בסוד, עד לאירוע שיא נוסף של החטיבה: ה-"NIGHT RUN", ריצה לילית ברחבי תל אביב, שבסיומה הוכרזו המנצחים:

מפק"ץ זוכה: מתן כהן, גדוד 890
מפקד זוכה: שהם נבון, גדוד 890
לוחם זוכה: ישראל ללום, גדוד 202

הצנחנים חוגגים

הצנחנים חוגגים צילום: דובר צה"ל

לאחר מכן, הגיע החלק המשמעותי באמת - חוץ מ"צנחן הברזל", החליטו במחלקת הכושר הגופני לבחור גם את "צנחן הפלדה", שהיה צריך לעבור בהצלחה מקצים אנאירוביים מסובכים (לפי הסדר):

ריצת ספרינט, העברת 5 שקי חול לאורך 30 מטרים, הפיכת צמיג לאורך 30 מטרים, החזרת חמישה שקי חול לאורך 30 מטרים, "הליכת איכר" לאורך 60 מטרים נוספים וריצת ספרינט אחרונה. 

מבין עשרות המתמודדים שהעמידו הגדודים, אחד הצליח לגבור על כולם ולזכות בתוצאה הטובה ביותר: סגן עמית אוריאלי, לוחם בגדוד 202, שצלח את המקצה בזמן שיא של 5 דקות ו-2 שניות בלבד.

"אין יותר מרגש מלראות את כל החטיבה סביבך, את החיילים והמפקדים מעודדים אותך ברגעים האלה", משתף סגן אוריאלי, "הידיעה שביצעת משימה בקצב שיא ונתת קצת מעבר למה שנדרש מאוד מספקת. הטיפ שלי: תמיד תשאפו ליותר".

סגן עמית אוריאלי, הזוכה הגדול

סגן עמית אוריאלי, הזוכה הגדול צילום: דובר צה"ל

"זו הפעם הראשונה שאנחנו מקיימים את תחרות 'צנחן הברזל' - ואנחנו רואים בה משמעות עצומה", התגאה קצין החטיבה האחראי על האימון הגופני, סרן משה שטיבי, "מלבד הכושר הגופני שחשוב לנו לשמר, הן קיימות כדי לחזק את הרוח והאווירה הייחודית של חטיבת הצנחנים". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן