מות העיתונאית | בנט: "מצפה שהרשות הפלשתינית לא תשבש את החקירה"

ראש הממשלה כינס דיון בנושא הקמת המשמר הלאומי-אזרחי ואמר כי "אחד מיעדי התקציב המרכזיים - החזרת הביטחון לרחובות ישראל" | על חקירת מות העיתונאית: "לצערי הרשות הפלשתינית, בשלב הזה, מונעת כל אפשרות לחקירה משותפת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/05/22 16:39 יא באייר התשפב

מות העיתונאית | בנט: "מצפה שהרשות הפלשתינית לא תשבש את החקירה"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, כינס היום (ה') דיון בנושא הקמת המשמר הלאומי-אזרחי. בדברים שאמר, התייחס בנט למות העיתונאית אתמול בג'נין, לחקירת הרשות הפלשתינית את האירוע וכמובן לגל הטרור שגבה כבר את חייהם של 19 בני אדם.

בפתח דבריו התייחס בנט למותה של שירין אבו עאקלה, עיתונאית "אל-ג'זירה" שנהרגה אתמול במהלך חילופי אש בין מחבלים ולוחמי צה"ל: "לצערי הרשות הפלשתינית, בשלב הזה, מונעת כל אפשרות לחקירה משותפת או אפילו גישה לממצאים הבסיסיים הנדרשים כדי להגיע לאמת", אמר בנט בנושא, והוסיף: "אני חוזר על הציפייה שלי לשיתוף פעולה פתוח, שקוף ומלא בממצאים, וגם יש לי ציפייה מהרשות הפלשתינית לא לעשות שום צעד לשיבוש החקירה או לזיהום תהליך החקירה, בצורה שלא נוכל להגיע לחקר האמת".

בנט הודיע כי הפעולות של הממשלה אל מול הטרור הפלשתיני יימשכו. "אני אזכיר לכולם - אנחנו נמצאים בגל טרור שגבה חיים של 19 ישראלים. הטרוריסטים שיצאו בכוונת תחילה להרוג אזרחים, לא ביצעו חקירות על מה מדובר, היתה כוונת תחילה להרוג ישראלים. אנחנו חייבים לקטוע את הגל הזה, לכן כוחות הביטחון של מדינת ישראל - צה"ל, שב"כ, משטרת ישראל, מג"ב, כל כוחות הביטחון - ממשיכים בשעה זו בפעילות סביב השעון, לקטיעת גל הטרור".

"הממשלה הזאת צריכה להיות ממשלת הבט"פ"

בנט עבר לדבר על הקמת המשמר הישראלי. "אנחנו היום עושים צעד משמעותי נוסף. השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, מפקד מג"ב, שרת הפנים, כולנו ביחד עושים היום צעד משמעותי בהקמת המשמר הלאומי-אזרחי, אולי אפשר לקרוא לזה 'המשמר הישראלי'. המטרה, כפי שהשר לביטחון הפנים אמר כמה פעמים, 'הממשלה הזאת צריכה להיות ממשלת הבט"פ' - החזרת הביטחון. הדבר הזה יבוא לידי ביטוי בתקציב. אחד מיעדי התקציב המרכזיים זה החזרת הביטחון לרחובות ישראל".

"לכן, בשיתוף פעולה, אנחנו עושים היום צעד משמעותי להקמת "המשמר הישראלי" שייתן ביטחון גם ברחובות ישראל בשגרה וגם חלילה, במצב חירום, כחלק מלקחי "שומר החומות". מכאן אני מבקש שוב להודות לשר לבט"פ, עמר בר-לב, לשרת הפנים, איילת שקד, למפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, לסגן השר יואב סגלוביץ', מפקד מג"ב ולכל השותפים פה על המהלך המשמעותי הזה, שיסייע להשבת הביטחון לרחובות ישראל".

בדיון השתתפו השר לביטחון הפנים, שרת הפנים, סגן השר לביטחון פנים, ר' המל"ל, מזכיר הממשלה, המזכיר הצבאי, מפכ"ל המשטרה, מפקד מג"ב, נציגי אגף התקציבים באוצר וגורמים נוספים.