הכירו את יחידת לוחמי העילית שמאבטחת את חיל האוויר בחוץ לארץ

הם עוברים את הקורס הכי קשה בעולם למאבטחים וצריכים לעבור ממצב מנוחה למצב בו מחבל מנוטרל בתוך רגעים ספורים: הכירו את לוחמי העילית שמאבטחים בחוץ לארץ את חיל האוויר – "היחידה לאבטחה בחו"ל" | "זהו אינו משחק, ולכן אנחנו צריכים את האנשים הטובים ביותר למשימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/22 23:09 ט באייר התשפב

הכירו את יחידת לוחמי העילית שמאבטחת את חיל האוויר בחוץ לארץ
אנשי היחידה. "כל מי שאנחנו שולחים מטעם חיל-האוויר מסיים", צילום: דובר צה"ל

 

לא הרבה מכירים את לוחמי הצללים שמאבטחים בחוץ לארץ את חיל האוויר, קבלו הצצה ליחידה לאבטחה בחו"ל: היא נפתחה בשנות ה-70 בשם "היחידה לאבטחת מטוסים", ורק בשנת 2014 חלה תפנית בייעוד היחידה כאשר נפלה ההבנה בחיל כי בטיסות לא רק המטוסים עצמם חשופים לסכנות, אלא גם האנשים שבתוכם. מכאן, שונה שם היחידה ל"יחידה לאבטחה בחו"ל" ומשימותיה התרחבו באופן משמעותי.

תפקידיה של היחידה לאבטחה בחו"ל

בין המשימות שלה גם אבטחה של משלחות ותערוכות המתקיימות בחו"ל, אירועים מיוחדים שמתקיימים בארץ כמו טקס הזיכרון בהר הטייסים או מסדר כנפיים, וגם מספקים אבטחה עבור משלחות בכירים מהעולם המבקרות בישראל. ביחידה משרתים בעיקר אנשי מילואים שעובדים או עבדו בעבר כמאבטחים ברשות שדות התעופה או בשב"כ, אך היא מורכבת גם מחיילי סדיר.

היחידה לאבטחה בחו"ל בפעולה

היחידה לאבטחה בחו"ל בפעולה צילום: דובר צה"ל

החיילים הסדירים ביחידה, מגיעים לאחר שהפסיקו השתתפות במסלולי יחידות העילית בצה"ל - שלדג, 669, סיירת מטכ"ל ושייטת 13, ואותרו על ידי היחידה כמתאימים. מכאן, הם מתחילים לבצע את הקורס הכי יוקרתי עבור מאבטחים בארץ, ויש שיגידו אף בעולם - קורס אחיד.

רס"ן כ': "בשביל להיות אצלנו ולעבור את הקורס אתה צריך לעבור ממצב מנוחה למצב בו מחבל מנוטרל בתוך רגעים ספורים"

"הקורס מבוצע על ידי רשות שדות התעופה או על ידי השב"כ, והוא נועד להכשיר את המאבטחים הטובים ביותר בארץ לשורות הארגון. זה קורס אינטנסיבי במיוחד ורק כמחצית ממתחיליו מגיעים גם לנקודת הסיום. כל מי שאנחנו שולחים מטעם חיל-האוויר מסיים וחלקם אף בהצטיינות", מתגאה רס"ן כ', מפקד היחידה.

היחידה לאבטחה בחו"ל בפעולה

היחידה לאבטחה בחו"ל בפעולה צילום: דובר צה"ל

"אתה יכול להיות לוחם מעולה, אך בשביל להיות אצלנו ולעבור את הקורס אתה צריך לעבור ממצב מנוחה למצב בו מחבל מנוטרל בתוך רגעים ספורים. זהו אינו משחק, ולכן אנחנו צריכים את האנשים הטובים ביותר למשימה", הוא מסיים.