בצה"ל מסבירים מה עומד מאחורי העיצוב של סיכת חיל האוויר

סיכת חיל האוויר, שנמצאת מעל לכיס השמאלי של אנשי הקבע בחיל האוויר, היא הסיכה שמעוררת גאווה אצל כל ישראלי. טייסי חיל האוויר הם שם נרדף למקצוענים שלא כדאי להתעסק איתם, והדרך לקבל הסיכה היא בין המפרכות בצה"ל, אז מה עומד מאחורי הסמלים של הסיכה הזאת בעצם?

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/21 16:00 כה בטבת התשפב

בצה"ל מסבירים מה עומד מאחורי העיצוב של סיכת חיל האוויר
טייסי חיל האוויר, צילום: דו"צ

כנפי הטיסה הם אחד הסמלים המוכרים והידועים בישראל,  הרבה מעבר לגבולות חיל האוויר.

בכל חצי שנה מעניק מפקד חיל האווי,ר את הכנפיים לעשרות מסיימי קורס הטיס, כיום עונדים כל לוחמי צוות האוויר את כנפי הטיסה, שבמרכזן מגן דוד כחול מעל לכיס השמאלי של מדי הקבע, אך לא תמיד היה כך.

מוטי הוד, דני שפירא, ישעיהו גזית, וטיבי בן שחר, שעברו הכשרה קודמת בצ'כוסלובקיה היו הראשונים לקבל את כנפי הטיס ההיסטוריות, בקורס המכונה קורס -2 .

https://youtu.be/QsVrZNkFawg (דובר צהל) 

בעשרות השנים הראשונות של חיל האוויר, הובדלו המקצועות השונים על ידי כנפיים שונות שבמרכזן היו סמלים שונים בהתאם לתפקיד איש צוות האויר בכלי הטייס. טייס, נווט, מכונן, מטילן מקלען אלחוטן אוויר טייס מטוסים קלים ואפילו רופא מוטס.

עם היעלמות המקצועות השונים, הוחלט לאחד את כנפי הטיסה לעיצוב זהה שמעטר את מדי התכלת של טייסי, נווטי ומכונני החיל. כיום, כנפי הטיסה ימשיכו להוות חלק בלתי נפרד מזהותם של צוות האוויר, ואחד מסימני ההיכר המובהקים של החייל.  

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן