התפרעויות בהר הבית: מוסלמים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר יהודים בכותל

הבוקר החלו מאות מתפרעים בהפרת סדר אלימה בשטח הר הבית. אבן אחת אותה יידו המתפרעים המוסלמים נפלה בהר הבית, לא היו נפגעים | אמש: קריאות הסתה נגד יהודים ושירי הלל למוחמד דף | יו"ר הוועדה לביטחון הפנים: "אף אחד לא מפריע למוסלמים להתפלל בהר הבית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/04/22 07:35 כח בניסן התשפב

התפרעויות בהר הבית: מוסלמים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר יהודים בכותל
התפרעויות ביום שישי שעבר, צילום: Jamal Awad/Flash90

עם סיום תפילת הבוקר (ו') של המוסלמים בהר הבית, החלו מאות מתפרעים, חלקם רעולי פנים, בהפרת סדר אלימה בשטח ההר, התפרעות שכללה יידויי אבנים וירי זיקוקין לכיוון מתפללי הכותל המערבי. אבן אחת אותה יידו המתפרעים המוסלמים נפלה בכותל המערבי. 

לאחר שמפרי הסדר המשיכו עם יידוי האבנים, כוחות המשטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים נאלצו להיכנס לשטח הר הבית, ולהשתמש באמצעים לפיזור הפרות הסדר על מנת להדוף אותם לאחור. פעילות המשטרה נמשכת.

יו"ר הוועדה לביטחון הפנים, חברת הכנסת מירב בן ארי, התייחסה הבוקר בגל"צ לתמונות מהר הבית: "אף אחד לא מפריע למוסלמים להתפלל בהר הבית - ובכל זאת אנחנו רואים זריקת אבנים וסיכון היהודים שמתפללים בכותל. הסיבה היחידה למהומות היא מעורבות של גורמים אסלאמיסטיים קיצוניים".

ממשטרת ישראל נמסר כי "בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הביטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי ובכך לפגוע בציבור גדול של מתפללים".

אתמול יידו מוסלמים אבנים על כביש העופל, הכביש המרכזי המוביל לכותל. אמש ושלשום נשמעו קריאות הסתה נגד יהודים, ושירי הלל למוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס.